Зоряний час HR: 10 тез для керівників в період кризи

Блог
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Олександр Кучеренко, директор зі сталого розвитку ДТЕК

Людство зіштовхнулося з викликом, до якого не були готові економіки і системи охорони здоров'я навіть розвинених країн. Ніхто не має бенчмарків. Ніхто не має досвіду кризи такого масштабу. Ніхто не має готових стратегій. Тому сьогодні кожному доводиться розробляти і ухвалювати свої унікальні рішення. І чим більш нестандартними вони будуть, тим більше шансів, що ці рішення будуть ефективними. Я пропоную 10 тез-рекомендацій щодо того, як діяти в таких обставинах. Вони вже втілюються у ДТЕК.

1. ДТЕК перевів свої ТЕС в капсульний (ізольований) режим роботи. Це означає, що частина виробничого персоналу, необхідного для забезпечення безперервного виробництва електроенергії, зараз живе на станціях. Завдяки цьому мільйони українців забезпечені світлом, теплом і можливістю працювати у віддаленому режимі. Таке рішення дозволило нам гарантувати безперервність виробничих процесів.

2. Парадигма довгострокового планування «скотилася» до усвідомленого прискорення – спринт-рішень. Тому володіння методологією Scrum на рівні навички стає must have навіть в тих компаніях, де вона не використовувалася до цього. Сьогодні ні в кого немає часу на розкачку. Складні рішення необхідно ухвалювати тут і зараз. Цей «ідеальний шторм» перевірить ефективність всіх бізнесів.

3. Нинішня криза буде іспитом для компаній за двома напрямками: запасом міцності та вмінням швидко перебудовуватися. Збалансовані компанії витримають цю перевірку і отримають енергію для розвитку. Перевірку на міцність пройдуть: система оплати в компанії, фрейм-навчання і розвитку співробітників, корпоративна культура, цінності та корпоративні стандарти бізнесу.

4. Будь-який лідер повинен мати два основні вміння: викликати довіру і довіряти. Щоб команда злагоджено пройшла всі випробування карантином, пандемією і кризою, в ній повинна бути атмосфера всеосяжної довіри. Завдання лідера – створити таку атмосферу: довіри до цінностей, які всіх об'єднують, довіри до ухвалених рішень, які всі втілюють, довіри до обраного шляху, який всі розуміють і готові пройти.

5. Комунікації, комунікації і ще раз комунікації. Співробітники повинні отримувати чіткі сигнали: у керівництва є вивірений план дій, ситуація під контролем, ваше здоров'я і безпека –  наш пріоритет. Сьогодні внутрішні комунікації ДТЕК максимально активно працюють на те, щоб проінформувати людей про ситуацію в компанії, ухвалені рішення, дати їм практичні поради як вберегтися від коронавірусу, як ефективніше працювати з дому і т.д. Головне завдання – нівелювати паніку. Потрібно чітко планувати щоденну роботу з фокусом на результат, щоб не скотитися в «усе пропало».

6. Такі речі як емоційний інтелект, емоційна стійкість, вміння переконувати, доносити свої думки, комунікувати, працювати в команді, вирішувати конфліктні ситуації –  набувають особливої цінності в нинішній ситуації. Звичайно, без hard skills, теж не можна, але, soft skills сьогодні в пріоритеті.

7. Минулого тижня у The Economist вийшов матеріал «The coronavirus crisis thrusts corporate HR chiefs into the spotlight» про те, що якщо у світову кризу 2007-2009 років бізнес рятували фінансові директори, то нинішня криза на перший план виводить роль НR-керівників, функцію яких до цього багато хто вважав другорядною. Рекомендую його прочитати всім, особливо тим керівникам підприємств, які ще не зрозуміли специфіку ситуації, і як з нею працювати.

8. Чим надихатися в цей складний період? Читайте історії успішних людей і те, як вони приходили до нестандартних рішень, як переводили теоретичні знання в навички. Це найважливіше. Гола теорія –  це лише припущення. Важливо мати підтверджений практичний інструмент, який працює. Такий інструмент –  це життя, яке моментально доводить живучість тієї чи іншої теорії.

9. Не дозволяйте душі і тілу лінуватися! Робіть зарядку, будьте в формі, будьте оптимістом і не розкисайте. Коли лідер сам в активному робочому стані, то команда запускається теж! Адже команда – це дзеркало лідера.

10. Хаос – це теж світопорядок, яким потрібно вміти управляти, утихомиривши емоційне цунамі.