На що слід звертати увагу при запуску своєї піцерії

Блог
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Ярослав Цвіркун, аналітик FinStream, економіст.

Багато хто вважає, що запуск власної справи, у вигляді піцерії, кафе і т.д. – це дуже просто та легко. Але після того, як вони зустрічаються з реальністю, всі міфи розвіюються. Компанії не розвиваються – на це відсутні гроші. Віра в свій бізнес пропадає. Як уникнути основних помилок? На що слід звернути увагу перед запуском своєї справи? Спробую дати відповіді на ці питання.

1.Ремонтні роботи

У процесі формування бюджету на ремонтні роботи, необхідно сміливо помножити заплановані витрати на два. Як правило, підприємці можуть недогледіти деякі важливі нюанси, які посприяють виникненню різних непередбачуваних складнощів при запуску бізнесу.

Олексій Кулик, власник Veterano Pizza в Одесі, яку він відкрив по франшизі від Veterano Group, не так давно запустив свою справу. Для нього це стало відмінною подорожжю в світ підприємництва. Хоча це й не перший його бізнес. Завдяки проактивності Олексія та його цілеспрямованості, в Одесі зараз люди можуть отримувати задоволення від смачної піци, зробленої під відомим соціальним брендом. Але все це починалося зі старанної роботи, пошуку фінансування, навчання, підбором персоналу та багато іншого. В принципі, як у всіх, хто запускає свій бізнес.

«Навіть коли ми робимо вдома ремонт, ми все-одно часто можемо щось пропустити. А запускаючи піцерію – тим більше. Десь можуть виникнути проблеми з проводкою. А десь буде погана стеля, кахель і т.д. Слід ретельно переглядати всі деталі та нюанси в процесі планування бюджету», – зрівнює Олексій.

1

Олексій Кулик (перший зліва) – власник Veterano Pizza Odessa 

2. Автоматизація бізнесу та делегування обов’язків

Одним із головних чинників успіху є також автоматизація бізнесу й делегування основних обов'язків та повноважень співробітникам. Справа в тому, що власник не повинен прагнути робити все сам. Він не повинен бути одночасно прибиральником, офіціантом, касиром та охоронцем. Необхідно навчати співробітників, домовлятися з ними й залишати бізнес більш незалежним. Хоча обов'язково спостерігати за всіма процесами та, при необхідності, вчасно їх контролювати й ними управляти.

Сергій Позняк, власник та генеральний директор групи фінансових компаній FGK FinancialGroup на конференції TEDx 29 лютого 2020 року в місті Ірпінь стверджував, що навіть будучи в АТО, йому вдалося систематизувати бізнес, довіритися своїм фахівцям та зробити компанію незалежною. І це не завадило бізнесу утриматися лідером ринку в сфері альтернативного фінансування.

2

Сергій Позняк, власник та генеральний директор групи фінансових компаній FGK Financial Group на конференції TEDxIrpin. Фото: Василь Стефурак

3. Робота з постачальниками обладнання

Перед тим як запускати піцерію слід точно розуміти, що вам вчасно привезуть ваше обладнання. Адже воно може бути імпортне і, отже, буде потрібен час на розмитнення й доставку. Як наслідок, без обладнання, яке може бути в дорозі кілька тижнів або місяців, бізнес не почне працювати. Чи не буде продажів. А за оренду потрібно платити відразу. Ось тут і будуть потрібні додаткові витрати з власної кишені.

Також слід на початковому етапі звертати увагу на договір купівлі та постачання обладнання. Особливу увагу потрібно приділити пеням та штрафам за несвоєчасну поставку. Адже якщо будуть затримки, то це обов'язково спричинить збитки. Адже витрати на оренду підуть з першого дня, а обладнання можуть привезти і через пару місяців

4. Фінансова подушка безпеки

Необхідно завжди мати запасні ресурси на старті. Певна фінансова подушка безпеки, яка допоможе вашому молодому бізнесу встояти в перші місяці існування. Олексій Кулик каже, що обов'язково потрібно мінімум 20% від щомісячного обороту компанії мати в запасі. На старті дуже складно набрати обертів та впевнено розвиватися без фінансування. А витрати йдуть постійно.

І я погоджуюся з цим. Адже аналізуючи клієнтів FinStream, можна зробити висновки, що багато хто з них в пошуках ресурсів, які необхідні саме на розвиток або ж поповнення обігових коштів.

Проте слід пам’ятати: для того, щоб були гроші на розвиток бізнесу, слід або заздалегідь накопичити грошей, або знайти собі фінансову компанію, яка буде готова вас підтримати в потрібний момент. Однак договори про відкриття кредитної лінії або фінансування проекту слід укладати завчасно. А не тоді, коли бізнес занепадає, а ви потім бігаєте по всім банкам в пошуках грошей.

Ми в компанії FinStream щодня аналізуємо велику кількість різних проектів, приймаючи рішення щодо їх фінансування. І часто до нас звертаються люди, які просять великі суми грошей на бізнес, який вони тільки планують запускати. Однак самі й гадки не мають, з якими ризиками їм доведеться зустрітися. Саме тому ми й націлені на фінансування переважно тих людей, які вже мають діючий бізнес, якому просто не вистачає ресурсів для розвитку. Проте, FinStream профінансував і велику кількість франшиз – кафе, піцерії і т.д. зі старту, включаючи Veterano Pizza Odessa.

5. Бізнес план – це план дій

Багато хто вважає, що бізнес-план та фінансовий план взагалі не потрібні для відкриття власної справи. Але я вважаю, що це повна нісенітниця. Адже перед тим, як щось починати, необхідно чітко розуміти загальну картину того, як це все буде виглядати. Потрібно знати такі важливі речі:

  • основна місія компанії, її бачення
  • співробітники компанії та їх досвід й обов'язки
  • план розвитку
  • мета на найближчі роки
  • фінансові розрахунки на старт та розвиток і багато іншого.

Бізнес план повинен бути зроблений, в першу чергу, для власника, а не для інвесторів та банків. Адже саме власник та його команда повинні знати, чим займатися. А бізнес план – це план дій.

Тому слід звертати увагу на такі речі як відмінна підготовка перед стартом, формування плану та стратегії дій, створення фінансової подушки й пошук потенційних партнерів. Лише сукупність вище перерахованого допоможе бізнесу не тільки запуститися, але й вижити.