5 способів покращити бізнес компанії у 2020 році

Блог
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Ярослав Цвіркун, аналітик FinStream, економіст.

 З кожним роком бізнеси активно трансформуються за допомогою впливу інноваційних технологій та особливо інтернету. Для того, аби утриматися на ринку, вже недостатньо мати просто якісний продукт. Потрібно постійно вдосконалюватися, впроваджувати інновації, проводити дослідження, стежити за трендами та налагоджувати більш тісні взаємовідносини зі своїми клієнтами. В іншому випадку, ви залишитеся в тіні конкурентів.

Аналізуючи основні тренди у світі підприємництва, можна надати наступні рекомендації щодо поліпшення бренду компанії, посиленню її позиції на ринку й відповідно формування конкурентних переваг.

1. ІНТЕРНЕТ ТА СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

Як зазначає інтернет-портал Statista, станом на жовтень 2019 року в світі налічується приблизно 4,48 млрд активних користувачів інтернету. І показники постійно збільшуються. На графіку нижче можна побачити, як змінювалася кількість користувачів Instagram за період 2013 – 2018 року.

Кількість щомісячних активних користувачів Instagram з січня 2013 року по червень 2018 року (у мільйонах) 

Кількість щомісячних активних користувачів Instagram з січня 2013 року по червень 2018 року (у мільйонах), Джерело: Statista Джерело: Statista

Кожен із нас на власному прикладі може помітити, як довго ми почали проводити час в наших гаджетах. Вся комунікація трансформується в онлайн. Тому це віртуальне місце й повинно стати так званим полем битви за увагу наших потенційних клієнтів.

Для цього необхідно спершу проаналізувати які соціальні мережі являються найпопулярнішими та використовувати їй у своєму бізнесі, шляхом проведення таргетованої маркетингової кампанії.

Проте слід пам’ятати, що за останні роки підхід у комунікації з потенційними клієнтами надзвичайно змінився. В епоху цифрової трансформації та надзвичайно великого об’єму даних люди вже втомилися від хаотичного та постійно зростаючого потоку інформації. Якщо вам не вдалося привернути увагу покупців за буквально 2-3 секунди, то вони просто пройдуть повз вашого продукту (або ж прогорнуть сторінку із рекламованим товаром). Якщо ж вам все-таки вдалося зачепити бодай на мить увагу клієнта, то треба її втримати. Більше того, користувачі інтернету вже втомилися від пафосних фотографій та "сухої" подачі інформації у вигляді тексту. Для того, аби зробити клієнта лояльним, треба бути відкритим перед ним, надзвичайно простим та цікавим. Така тенденція гарно проглядається особливо у шоубізнесі, де нещодавно всі зірки боялися з’явитися на публіці без макіяжу, або ж показати свої зайві кілограми, а на сьогодні всі зрозуміли, що людям цікаво дивитися не тільки на сцену, але й за куліси.

 

 Найпопулярніші соціальні мережі в усьому світі станом на жовтень 2019 року за кількістю активних користувачів (у мільйонах)

81359148 1051685235174363 3637961192338620416 n

Джерело: Statista

 

Тому поради наступні: 
1) Бізнес, як і його власник, повинен бути активним, простим, цікавим, відкритим та головне – сучасним. 
2) Вести відкритий образ життя компанії та її працівників.
3) При роботі із соціальними мережами, треба брати приклад у молодих та сучасних блогерів та слідкувати за тим, який саме контент треба подавати тій чи іншій аудиторії та яким шляхом.

2. СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Основною ціллю кожного бізнесу має бути розв’язання конкретних проблем певної цільової аудиторії. Компанії повинні нести цінність людям, яка представлена у вигляді фізичного продукту або ж послуги. А генерація прибутку повинна виступати результатом виконання своєї соціальної функції (вирішення проблем клієнтів). Прибуток повинен бути винагородою бізнесу, а ніяк не пріоритетом діяльності. Крім того, якщо підприємці переслідують лише одну ціль – заробляння грошей, то це відразу відчувається покупцями, які, у свою чергу, перестають довіряти бізнесу й переходять до його конкурентів.

Багато організацій розуміють це, тому намагаються розвивати свою справу так, щоб від цього процесу мали користь всі стейкхолдери (покупці, партнери, працівники, власники тощо).

FinStream

На сьогодні в Україні багато ветеранів АТО, які повернулися із зони бойових дій та активно працюють над тим, щоб розвивати країну не тільки захищаючи її, але й роблячи внесок в розвиток її економіки. І не дивлячись на те, що зі сторони держави їм обіцяють значні пільги (особливо на ведення підприємницької діяльності), на практиці ж все набагато сумніше. Проте в таких випадках існують дійсно соціально-відповідальні компанії, які готові завжди прийти на допомогу воїнам та підтримувати їх морально та фінансово. Наприклад, компанія FinStream (засновником якої є ветеран АТО Сергій Позняк) тільки у 2019 році профінансувала мікро ветеранський бізнес на суму близько $200 000.  Адже підтримка побратимів атовців для Сергія – це один із найголовніших пріоритетів у веденні бізнесової діяльності. Як результат – велика вдячність та повага від побратимів та створення лояльних й постійних клієнтів для компанії.

3. ПАРТНЕРСЬКІ ДОВІРЧІ ВІДНОСИНИ

У сучасних умовах надзвичайно складно вести підприємницьку діяльність самотужки. Адже тільки скооперувавшись підприємства матимуть змогу налагодити нові канали збуту, знайти постійний потік фінансових ресурсів, розробляти та розвивати інновації, боротися проти монополізації ринків тощо. В Європі, наприклад, більше ніж 99% компаній – це малі та середні підприємства. Багато із них кооперуються у цілі кластери аби розвивати "відкриті інновації", "розподілену економіку" та інше. Основною ціллю таких стратегій являється партнерський розвиток. Такий підхід дозволяє не тільки якісно та ефективно використовувати ресурси компаній, але й охоплювати більшу долю ринку.

Якщо брати Україну, то чудовим прикладом кооперації являється БІЗНЕС 100, ціллю якого є об’єднати 100 відповідальних власників бізнесу, національних інвесторів з різних секторів економіки, щоб стати єдиним голосом українського бізнесу, який почують всі. Тобто видатні підприємці працюють над тим, аби бізнес в Україні був прозорим, надійним та захищеним від надмірного державного посягання.

Керівники та власники організацій самі повинні вирішити, з якими компаніями або особами їм потрібно налагоджувати партнерські відносини. Проте слід пам’ятати, що у сучасному соціально адаптованому світі жоден бізнес не зможе стійко розвиватися без взаємної допомоги та кооперації з іншими організаціями.

4. РОЗВИТОК БРЕНДУ КОМПАНІЇ, ЇЇ ВЛАСНИКІВ ТА ПРАЦІВНИКІВ

Покращення бренду компанії – це довгих та складний шлях, який може включати в себе: багаторічну маркетингову кампанію, участь у соціально значущих проектах тощо.

Проте одним із найефективніших способів популяризації бренду організації являється розвиток її власників та працівників.

Яким чином цього можна досягти?

У такому випадку дуже ефективними є: ведення блогів, фільмування онлайн курсів, проведення семінарів та виступів  на форумах тощо.

Головним результатом такої стратегії повинно бути визнання експертності та майстерності представників бізнесу.

Чудовим прикладом може бути туристичний сектор. Адже, не дивлячись на стрімкий розвиток інновацій у цій галузі та їх надзвичайно важливе значення для залучення клієнтів, все одно на першому плані для гостей залишається професійний та чемний підхід саме людей, які там працюють (офіціанти, бармени, хостес тощо).

Також, як приклад, можна навести Pizza Veterano, власником якої є блогер та ветеран АТО Леонід Остальцев. Завдяки його активній життєвій позиції та публічності його бізнес процвітає, а клієнти являються дуже лояльними та вдячними.

5. ПОСТІЙНЕ ВДОСКОНАЛЕННЯ ТА НАВЧАННЯ

Такі компанії, як Walmart, Disney, McDonald’s та багато інших, витрачають сотні тисяч доларів на те, щоб не тільки підвищувати кваліфікацію своїх поточних працівників, але й давати можливість студентам (майбутнім своїм спеціалістам) отримувати якісну та безкоштовну освіту. За допомогою фінансової підтримки таких компаній, молодики отримують унікальну можливість закінчити сучасні університети, а потім отримати роботу від їх донорів. Крім того, для заохочення інших працівників до навчання та розвитку, компанії збільшують погодинну оплату праці тим спеціалістам, які закінчують коледжі та університети.

Багато талановитих студентів в Україні розуміють, що зараз дуже складно знайти роботу після закінчення університету, якщо немає практичного досвіду. Тому більшість із них у пошуках вакантних позицій починаючи вже з першого курсу, аби після випуску вже впевнено відчувати себе на ринку праці. Крім того, як показала практика, для таких молодих спеціалістів (які ще являються студентами) заробітна плата вже не являється пріоритетом. Головне – це отримання того досвіду, без якого неможливо буде знайти стабільну роботу у майбутньому.

Тому, наприклад, такі компанії, як EY Ukraine й користуються заслуженою популярністю серед студентів та партнерів, як одна із лідируючих компаній-роботодавців для молоді.

Таким чином, власникам бізнесу потрібно надавати більше можливостей студентам (майбутнім спеціалістам), інвестуючи у їх навчання та розвиток. Адже це надійний крок у напрямку створення лояльності ваших працівників та покращення бренду компанії.

Якщо взяти FinStream, то ми намагаємося поєднувати всі 5 елементів (та навіть більше) одночасно. Крім того ми постійно розвиваємося завдяки проведенню аналізу сучасних трендів та генерації клієнтського досвіду. Ці рекомендації не являються повним переліком необхідних дій та стратегій. Проте дають мінімальний набір порад, який допоможе вашому бізнесу стабільно розвиватися у 2020 році.