business head ads

Рано чи пізно ми прийдемо до загальної фіскалізації, але не зараз

Блог
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Руслан Соболь, голова Асоціації власників малого та середнього бізнесу

Останнім часом український бізнес живе темою тотальної фіскалізації, що спровокувала хвилювання, мітинги, протести і розбіжності в підприємницькому співтоваристві. Законопроєкт №1073 покликаний припинити зловживання в торгівлі, коли великі компанії використовують ФОП для ухилення від сплати податків. Але насправді це загрожує ще більшим відходом у тінь фізосіб-підприємців.

Сьогодні ухвалюють закон, який точно не буде працювати в більшості регіонів України. Великі торгові мережі і ресторани не підуть зі "спрощенки", вони як відбивали свої чеки через ФОП, так і будуть відбивати. Закон же не вимагає вийти зі спрощеної системи, він націлений на тих, хто не був у цій системі. Тобто, ми існуючих не посуваємо, але кидаємо на них більше навантаження.

Що таке касовий апарат у смартфоні? Чи багато хто про це знає? Ні. Але як мінімум у всіх малих підприємців повинні бути смартфони, і вони всі повинні вміти ним користуватися. Бабуся, яка купила шкарпетки, вимагатиме звичний їй паперовий чек. Спробуйте їй сказати, що цей чек тепер буде приходити до неї на електронну пошту. Вона ж піде за чеком у поштове відділення! А для того, щоб отримати такий чек, у бабусі повинен бути інтернет, і вона повинна вміти ним користуватися.

Однозначно, великий бізнес повинен перейти на загальну систему оподаткування. Вона йому цілком під силу. Але на сьогодні немає жодних підстав великим компаніям посунутися на своєму полі "спрощенки". Тільки саморегуляція! Держава, ініціюючи нові закони, має орієнтуватися на інтереси малого і середнього бізнесу.

Схему дроблення великих підприємств на системи ФОП могла б припинити загальна фіскалізація. Але імплементація цієї законодавчої ініціативи зараз може призвести до ще більшого відходу в тінь бізнесу, оскільки ФОПи отримають додаткове навантаження. Переписувати треба законодавство цілком, а не впроваджувати окремі закони, які погіршують її несправедливістю. Фіскальна служба повинна діяти в одному напрямку для всіх.

Команда "Слуги народу" прийшла з ініціативами нульової декларації та податку на виведений капітал. Якраз ці законодавчі ініціативи були б своєчасними і логічними в наведенні порядку в економіці. Давайте спочатку легалізуємо той бізнес, який сьогодні перебуває в тіні. Наситимо економіку грошима, які повернуться з офшорів і вийдуть на світло за нульовою декларацією. Сегментуємо ринок за оборотом і кількістю найманого персоналу: великий бізнес, середній і малий. Перепишемо Податковий кодекс, актуалізувавши його згідно з сьогоднішніми економічними показниками країни, – він повинен стати більш лояльним до українського бізнесу і більш конкурентоспроможним в загальносвітовій економіці. І тільки потім можна фіскалізувати сегменти ринку. Тільки така логіка дій приведе Україну до успіху.

Рано чи пізно, як економіка, ми однозначно прийдемо до тотальної фіскалізації. Але сьогодні такий необдуманий крок, який пропонує нам уряд, викликає неприйняття і нерозуміння у реального сектора. Працювати він у тому вигляді, в якому очікує держава, не буде. Більш того, ми ризикуємо втратити ту частину економіки, яка сьогодні працює більш-менш "в білу".