Перейти к основному содержанию

Відкриття кросфіт-студії у питаннях та відповідях

чт, 04/02/2020 - 18:10

За деякими даними, фітнес-послугами користуються лише 12% українців, тоді як в Європі ця цифра сягає майже 50%

Bправи, що виконуються на великій швидкості зі значною кількістю повторень, тренування, що триває 30-45 хвилин, — мрія сучасних містян зі стрімким ритмом життя, в яких немає можливості присвячувати спорту багато часу, але є бажання досягти швидкого результату. Тож не дивно, що все більш популярними стають спортивні студії, які пропонують послуги з високоінтенсивних інтервальних тренувань (HIIT), TRX та кросфіту. Спеціалізовані майданчики з’являються в усьому світі ледь не щодня. У Києві, наприклад, вже відкрито більше 10 кросфіт-залів.

Тому БІЗНЕС разом із Михайлом П’ятницьким, заснов­ником фітнес-проекту “з нуля” “START”, занурився у питання функціонування власної кросфіт-студії. І розібрав кроки, які передують її відкриттю, порахував, скільки це коштує, та з’ясував, коли ж чекати на появу омріяних “кубиків” на гаманці її власника.

Що очікує клієнт?

Завсідниками спортивних комплексів є жінки віком 20-37 років. Важливо розуміти, що база клієнтів не є константою і формується, за підрахунками експертів, протягом чотирьох років. На п’ятий рік близько 70% відвідувачів стають постійними, а 30% — новими. Аби зробити клієнта амбасадором бренда, потрібно розуміти, що він очікує від вашої кросфіт-студії.

І одразу ж перший лайфхак від пана Михайла: найкраще в одній фітнес-студії відкривати кілька напрямків тренувань — TRX, бокс або кросфіт у поєднанні з йогою або стретчингом. Адже це економічно вигідно — одну половину приміщення відвести під навантаження, а другу — для релаксу.

#1. Відмова від річних абонементів

Завдяки сегментації нових спортивних хабів у клієнта є можливість одразу обрати напрям до душі та сплачувати лише за нього. “Навіщо річний абонемент у зал, в який ви ходите три рази на тиждень, ще й на групові заняття? Це безглуздо і, вважаю, просто марнотратство! Сучасні клієнти одразу обирають улюблений напрям фітнесу і ходять лише в ці студії”, — стверджує Михайло П’ятницький.

#2. Соціалізація та емоції

Під час групових тренувань з кросфіт-інструктором відвідувачі студії переймаються спортивним та командним духом, відчувають відповідальність не лише за себе, соціалізуються. Чому не “вмирають” жіночі фітнес-клуби FitCurves? Тому що клієнтки приходять туди не просто тренуватись, а й спілкуватись. Бути причетним до спортивної групи зараз не тільки стильно, а й результативно. Ба більше, завдяки соціалізації та груповим заняттям за останні два роки відвідування жінками занять з фітнесу зросло більш ніж на 23%.

#3. Результат

Коли завершується термін дії абонемента, кожен визначає для себе, якого результату він досяг за рік. На думку пана Михайла, якщо у великих, неповоротких мережах результат залежить від особистої мотивації та персональних тренувань, то у нових камерних студіях інструктор знає кожного клієнта і зацікавлений саме в результаті кожного.

Документи для старту

Ви, як інструктор, повинні отримати ліцензію від National Strength and Conditioning Association (NSCA), ставши афілійованим її членом після складання іспиту. Ваш клуб теж мають протестувати фахівці NSCA і надати йому статус кросфіт-студії.

Далі потрібно буде підготувати і мати в наявності такий пул документів:

  • договір оренди чи купівлі приміщення;
  • дозволи пожежної та інших інспекцій;
  • реєстраційні документи правової форми бізнесу — ПП або ТОВ (експерти радять зареєструватися як ПП);
  • медичні книжки співробітників (обов’язкові).

До цього мінімального пакета додаються угоди на обслуговування систем вентиляції та кондиціонування, на послуги з утилізації сміття та інші супутні договори.

Де брати кошти?

Варто зазначити, що це бізнес з великими початковими вкладеннями (близько $50 тис.) і досить довгим терміном окупності. Тому бажано залучити інвестиції.

Михайло П’ятницький шукав інвесторів серед знайомих і через особисті контакти: “Сайти чи краудфандингові платформи в цьому випадку не працюють. Там інвесторів знаходять лише IT-стартапи. Можна взяти кредит в банку, але будьте готові до того, що доведеться закладати нерухомість”.

Часто-густо інвестори готові вкладати кошти у своїх особистих тренерів, питання — у готовності тренера змінити амплуа.

yak vidkriti krosfit studiyu 2

Де відкривати студії?

У кожної людини є певний денний маршрут: дім — магазин — робота. Тому найкращим варіантом розташування студії стануть бізнес- або торговельні центри. Що стосується “спальних” районів, то фітнес тут для клієнта психологічно асоціюється з розслабленням і відпочинком. Погодьтесь, це аж ніяк не про кросфіт. Але якщо мікро­район має не лише багато житлових будинків, а й розвинену інфраструктуру (як-от: столичні Позняки), то це вдале рішення.

Останні чотири роки, за спостереженнями пана Михайла, більшість залів робиться в стилі лофт. І це не просто данина моді, а й спосіб помітно скоротити витрати. Так, вибір на користь саме цього стилю при оформленні студій “START” дозволив пану П’ятницькому зменшити витрати на ремонт на 500 грн на кожному квадратному метрі. Оформлення в стилі лофт підходить для залів як з TRX, йоги, так і з велотренувань.

Яке потрібно обладнання?

Загалом, обладнання для кросфіт-студії обійдеться дешевше, ніж для фітнес-клубу. Його краще купувати або брати у лізинг, підказує пан Михайло. “До речі, не раджу брати обладнання в кредит, адже ринок спортивних послуг не високорентабельний і багато що ще залежить від сезону, а відсоткові ставки високі”, — зауважує він. Традиційний інвентар складається з гир, блінів, канатів, турніків, тумб, м’ячів, медболів, гантелей, скакалок, кардіообладнання, гребного тренажера, Air Bike тощо — обмеження залежатиме від бюджету проекту.

Враховуйте також, що, в ідеалі, обладнання та інвентар доведеться оновлювати кожні три-чотири роки. 

Скільки платити інструктору?

Є декілька моделей розрахунку з тренерами.

“Приватний підприємець” — інструктор, зареєстрований як ПП, отримує повну оплату за тренування, але має платити за оренду приміщення. Це дає йому певну свободу обирати кількість клієнтів та визначати вартість своїх послуг. На думку пана Михайла, за цією моделлю часто складно залучити тренерів, до того ж вони не зацікавлені, скажімо, у підтримці залу в порядку, адже вважають, що це вже враховано в орендній платні.

“Відсоток від тренування” — модель, що передбачає отримання тренером фіксованого відсотка з кожного тренування.

Радимо у будь-якому разі складати з тренером трудовий договір, аби вберегти себе від утисків податкової.

yak vidkriti krosfit studiyu 3

На чому зекономити?

Одразу відкидаємо ідею щодо економії на спортивному устаткуванні. В жодному разі! Можна оптимізувати витрати на меблі, шафи для роздягальні, замки для них. Більшість залів обладнують сантехніку з автоматичним вимиканням води, що зменшує витрати на неї на 40%. 

Ви будете здивовані, але можна відмовитись від послуг адміністраторів, виключивши з сервісу людський фактор і прибравши черги на рецепції. Видавати ключі та міняти їх на картки можна за допомогою новітніх технологій, наприклад за впізнанням відбитків пальців чи Face ID. Це трохи дорожче, але воно того варте. “Бюджетним та поширеним варіантом стають пропускні турнікети, які сканують штрих-код. А на рецепції достатньо мати одного менеджера з продажу, який контролюватиме якість обслуговування та відповідатиме на питання клієнта”, — пояснює Михайло П’ятницький.

Коли чекати на прибуток?

За даними Pro-Consulting, дохід фітнес-студії складається з:

  • продажу клубних карт — 68%;
  • продажу індивідуальних тренувань — 15%;
  • додаткових послуг — 17%.

Рентабельність спортивного центру може сягати 25%. Окупність спорткомплексу, який працює в преміум-сегменті, складе близько п’яти років, в економ-сегменті — приблизно півтора року.

Основними показниками для розрахунку очікуваного прибутку будуть:

  • кількість тренувань на день;
  • середня кількість людей у класі та його вартість.

Для того щоб зал окупився і приносив прибуток, потрібна певна динаміка: групові заняття з відвідуваністю 9-10 людей мають тривати 7-9 годин на день. У такому випадку слід чекати виходу на окупність за три роки. Більш оптимістичний прогноз із окупністю в один рік — з відвідуваністю однієї групи від 12 людей і від 10 тренувань на день.

Як достукатись до клієнта?

Використовуємо стандартну модель маркетингу: знаю — хочу — плачу.

Знаю. Перш ніж клієнт прийде на сайт, він має про нього дізнатися. Тут допоможуть соціальні мережі Facebook та Instagram. Краще, якщо сайт буде багатофункціональним, з подальшою SEO-оптимізацією, даючи можливість сплатити за послуги онлайн. 

Хочу. На думку Михайла П’ятницького, найкраще працюють автоворонки: спочатку створюється лендінг з лід-магнітом “перше тренування безкоштовне”. Натомість ви отримуєте телефон та поштову адресу клієнта, а далі — справа за хорошим сервісом. Можна заохочувати аудиторію через пропозиції програм харчування та тренування.

Плачу. З 10 людей, які зареєструвалися на перше тренування, реально в зал прийдуть п’ять-шість. З них абонемент купить хтось один, максимум — двоє.

Тож будьте активні та збільшуйте відсоток спортивних українців концептуальними проектами!

Читайте також

Круті педалі: Як відкрити інтернет-магазин велосипедів

ср, 07/22/2020 - 13:50
У веломагазину “Помаранчевий ровер” теж під час карантину попит збільшився на 40%.

Зірвати з шапки: Грибне виробництво у цифрах та рекомендаціях

ср, 07/22/2020 - 12:36
 Для переходу на повне імпортозаміщення потрібно виробляти не менше 48 тис.т грибів на рік.

Курсова робота: Як створити освітню платформу

сб, 05/16/2020 - 20:55
Створити Coursera в домашніх умовах і перетворити її на успішний проект? Легко!

Відкриття кросфіт-студії у питаннях та відповідях

чт, 04/02/2020 - 18:10
За деякими даними, фітнес-послугами користуються лише 12% українців, тоді як в Європі ця цифра сягає майже 50%

Барбер Руки-ножиці. Відкриваємо барбершоп: кошторис, поради, попередження

чт, 02/06/2020 - 16:59
Як зробити бізнес на послугах в галузі чоловічої краси

Готуємо за рецептом: як відкрити власний ресторан?

пт, 10/04/2019 - 16:17
Десять разів подумайте, перш ніж відкривати власний ресторан. Можливо, передумаєте