Перейти к основному содержанию

ТОП-10 проектів корпоративної соціальної відповідальності

пн, 10/28/2019 - 11:23

Ви все ще говорите про суспільство з позиції “воно”, “вони” замість — “ми”? Ваші комунікаційні підрозділи не ототожнюють вашу діяльність з середовищем, на яке вона має безпосередній вплив?

Що ж, мусимо вас засмутити: така непомітна оку психологічна підміна демонструє неправильний вектор взаємовідносин бізнесу і середовища. Хоча б із тих міркувань, що сама компанія та її співробітники — частина цього “ми”. Недарма кажуть: створи собі ім’я в суспільстві, і воно повернеться до тебе обличчям.

В цьому номері ми зібрали історії успішної та взаємовигідної співпраці бізнесу і суспільства, які мають синергетичний ефект. Знайомтесь. І надихайтесь!

ФАРМАК

Рухаємось вперед!

Популяризація екологічного способу життя серед молоді —  ідея проекту “Екошкола” від АТ “Фармак”

Торік компанія “Фармак” запустила в Шостці, де розташований департамент із виробництва АФІ, освітній проект “Екошкола”. Його учасниками стали дев’ять шкіл міста. В рамках проекту учні 8-11-х класів пройшли освітній курс з глобальних теоретичних екологічних питань і навчилися застосовувати здобуті знання на практиці. Найкращі проек­ти, спрямовані на вирішення екологічних проблем конкретної школи, отримали міні-гранти для реалізації. 2018 р. проект “Екошкола” увійшов до Топ-20 найкращих соціальних проектів України. А вже цьогоріч “Еко­школа” вийшла на загально­національний рівень.

Школярі (6-11-й класи) мають можливість зареєструватись на освітній платформі ecoschool.com.ua і дистанційно пройти навчання з таких тем:

  • енергозбереження;
  • зміна клімату;
  • біорізноманіття;
  • зв’язки у природі.

Розробляючи екопроекти для своїх шкіл, підлітки заразом мають змогу опанувати основи проектного менеджменту. Три найкращих проекти отримають фінансову підтримку для реалізації від АТ “Фармак”.

“Минулого року понад 200 дітей у Шостці та Києві стали амбасадорами екологічної культури в Україні. Зараз ми хочемо надати таку можливість усім школярам України. Тому “Екошкола” переходить в онлайн. Кожен зможе отримати знання про нинішній стан екології та способи, як зробити кращими своє життя, свою школу, місто, Україну. Весь світ уже переходить на “зелений бік”, впроваджуючи енергозберігаючі технології, відмовляючись від пластику, використовуючи альтернативні види енергії. “Фармак”, як європейська компанія, слідує принципам сталого розвитку”, — підкреслює Олена Зубарєва, керівник департаменту корпоративних комунікацій та сталого розвитку АТ “Фармак”.

Щоб доєднатися до проекту, необхідно подати індивідуальну заявку на участь, а згодом та за бажанням сформувати команду активістів школи, особисто прой­ти всі етапи навчання, виконати командні домашні завдання та подати на конкурс екологічний проект.

Учні матимуть змогу прослухати 12 лекційних занять, скласти контрольні тести та відправити “педагогам” домашні завдання. Також протягом навчального року буде організовано цікаві вебінари за участю найкращих українських експертів з екології. До речі, навчально-методичний посібник “Екошкола” схвалено Міністерством освіти і науки України.

А ще в компанії намагаються “підсадити” на здоровий спосіб життя якомога більше людей. Так, один з соціальних проектів “Фармак” — “Біг для здоров’я” — популяризує спорт серед мешканців Шостки. Біжать усі: і дорослі, і малеча. Для найменших спортсменів цього року було облаштовано дистанцію Farmak More Run довжиною 500 м. Загалом до акції долучились 1500 учасників.

Синергія

Інвестиці ї в освіту

У БГ “Синергія” впевнені, що бізнес має сприяти розвитку освітньої галузі в державі на локальному та всеукраїнському рівнях

Інвестування в розвиток освітньої сфери є частиною філософії Будівельної Групи “Синергія” під наз­вою “Будуємо міста”. “Ми розуміємо, що розвиток та розбудова будь-якого міста повинні починатись з інтересів його майбутніх жителів. А тому головним завданням забудовників має стати інвестування у розвиток соціальної інфраструктури для населення”, — говорять у компанії.

До розуміння цього Будівельна Група пройшла свій розвиток. Починали з адресної допомоги учням, щоб заохотити їх до навчання, а також творчих і спортивних досягнень. І дотепер діють мотиваційні програми для школярів: “Відмінник Синергії” та стипендіальна програма “Обдарована дитина” на міському рівні. Крім того, компанія регулярно проводить тематичні розважальні, освітні та спортивні заходи для жителів м.Ірпінь.

Далі Будівельна Група “Синергія” взяла вектор на будівництво освітніх закладів. Й у вересні 2017 р. збудувала і перевела на баланс м.Ірпінь дитячий садок “Колібрі”. Архітектори “Синергії” створили яскравий та водночас функціональний простір для розвитку дітей. Так, окрім тематичних груп в садочку є просторі спортивна та актова зали, власна соляна кімната з оздоровчим мікрокліматом. Компанія забезпечила садок необхідним устаткуванням на рівні 5-зіркового готелю — кухнею, пральнею та медичним кабінетом. За два роки роботи садочок визнаний найкращим у Київському регіоні саме завдяки продуманому вдалому проекту. До речі, БГ “Синергія” передала місту проектну документацію садочка, аби й інші могли скористатися високими стандартами зведення дошкільних закладів.

2019 р. БГ “Синергія” поставила перед собою новий виклик. Девелопер розпочинає важливий амбітний проект — будівництво загальноосвітньої школи I-III ступенів “Синергія” на чотири паралелі учнів. Архітектори компанії врахували успішний світовий досвід та розробили проект інноваційного навчального закладу, що відповідає міжнародним стандартам. Генеральним планом проекту передбачено будівництво триповерхової будівлі в екологічній зоні м.Ірпінь, де планується розміщення просторих класних кабінетів з сучасним обладнанням, повноцінного басейну, сучасної бібліотеки, розвиваючих майстерень. Також Група подбає про благоустрій зелених зон відпочинку та спортивних майданчиків. Реалізація та здача проекту визначені на кінець 2021 р.

“Враховуючи те, що Будівельна Група “Синергія” є однією з найбільших будівельних компаній України, на нас лежить велика відповідальність — стати гідним прикладом для інших представників ринку нерухомості України в аспекті корпоративної соціальної відповідальності та продемонструвати власним прикладом, як будуються сучасні комфортні міста”, — підсумував Генеральний директор БГ “Синергія” Ігор Оверко.

EVA

Олександра Гнатик: Ми хочемо бути найкращою подружкою кожної жінки

Олександра Гнатик, керівниця PR-відділу Лінії магазинів EVA

— Ви спрямовуєте свої соціальні програми жіночій аудиторії. І найбільше уваги приділяєте темі материнства і дитинства. Чому?

— Кожного дня тисячі жінок приходять до магазинів EVA, щоб знайти найкраще для себе та своїх рідних, і 45% з них — це мами. Вони на 58% частіше відвідують магазини, адже суспільство визначило це їхнім обов’язком. Їхній середній чек на 24% більший не тому, що вони купують собі зайві помаду чи крем, а тому, що купують товари для всієї родини. Ми бачимо, що мами більше переймаються хатніми справами та придбанням усього необхідного для сім’ї, і прагнемо перетворити їхні турботи про домашній затишок на задоволення шляхом зміни сприйняття себе та усвідомлення своєї бажаної ролі. І голов­не — усвідомлення того, що вони можуть бути тими, ким вони хочуть.

Для цього в EVA започаткували низку програм та соціальних проектів:

  • акція Orange Days;
  • національна премія “Мама року”;
  • клуб “Щаслива мама”;
  • EVA Woman Challenge.

EVA надає велике значення вивченню потреб своїх покупців, ми хочемо бути найкращою подружкою кожної жінки, яка увійшла в магазин.

— Розкажіть про проект “Мама року” детальніше.

— П’ять років поспіль раз на рік ми оголошуємо конкурс, в якому пропонуємо розповісти історію материнства: подруги, сестри, дружини чи колеги, описати власну історію. І подати її в одну з восьми номінацій: “Велике серце”, “Натхнення”, “Сімейний затишок”, “Успіх”, “Спорт” та ін.

Частину переможниць обираємо за результатами національного голосування, іншу частину — шляхом експертного оцінювання. Мами з найкращими історіями отримують титул “Мама року” та головний приз — відпочинок у SPA-комплексі, чарівне перевтілення від стилістів і візажистів, фотосесію, майстер-класи відомих експертів, екскурсії містом, подарунки партнерів тощо.

Спочатку цього було достатньо. Ми бачили щасливих мам, для яких вихідні у SPA — це щось нереальне. Ми читали сотні історій, проводили вихідні з цими мамами, які розповідали нам цікаві інсайти. І все це допомогло нам зрозуміти, чим вони живуть і чого потребують. Ми побачили, що в Україні все ще панує думка про ідеальну маму — героїчну жінку, яка відмовляється від усього в житті заради дітей. Нам надійшло понад 2 тис. історій, в яких діти дякували мамі саме за титанічну відданість і за те, що вона “жодного дня не прожила для себе, а все завжди віддавала нам”.

І тоді ми подумали, що треба не просто говорити про вдячність мамам, а працювати над тим, щоб змінювати ставлення та сприйняття,  долати стереотипи. Так 2018 р. народилась ідея конференції “Мама може”, на якій ми зібрали жінок, аби поговорити про те, що єдина ідеальна “версія” мами — це щаслива мама.

Нам вдалось збільшити інтерес медіа до даної теми. За п’ять років кампанія навколо мам отримала широке висвітлення в національних і регіональних медіа. Цьогоріч ми отримали майже в п’ять разів більше виходів у ЗМІ та у 2,5 раза більше публікацій блогерів та учасниць проекту порівняно з 2018 р. Однак особ­ливо цінним здобутком вважаємо історії успіху “мам-випускниць” проекту, яких ми надихнули на зміни в своєму житті. Так, одна з наших мам завдяки “Мамі року” повірила в себе й започаткувала власний проект — “Клуб активних жінок”. І ми віримо, що він розвиватиметься й далі.

— Чи зацікавлені співробітниці магазинів EVA у проекті “Мама року”?

— Переважна більшість наших співробітників — жінки. І мами. Це допомагає нам бачити і розуміти потреби кожної жінки і шукати шляхи удосконалення їхнього професійного та сімейного життя. Спеціально для мам — співробітниць EVA в рамках проекту “Мама року” було створено номінацію “Мій дім — моя EVA”, якою ми відзначаємо колег, які вміють вдало поєднувати роботу та виховання дітей і дарувати любов та турботу не лише своїй родині, а й компанії.

moneyveo

Максим Параска: Інвестуємо у розвиток суспільства

Максим Параска, комерційний директор moneyveo

— Головним стимулом до реалізації проектів КСВ бізнес називає не матеріальну вигоду, а моральні міркування. Погоджуєтесь?

— Абсолютно. Не можна лише заробляти на суспільстві, треба йому щось давати взамін. Наша компанія прагне бути корисною клієнтам, партнерам, нашим співробітникам і соціуму в цілому. Для нас соціальна відповідальність — це повноцінний шматок роботи, на який ми виділяємо ресурс і в який готові інвестувати. Керуючись нашою корпоративною місією “допомагати тут і зараз”, цього року ми започаткували безкоштовні освітні курси з онлайн-­маркетингу для студентів Києво-Могилянської академії.

— Чому обрали освітній напрямок?

— У нас є хороший досвід й експертиза в маркетингу. То чому б нею не поділитися? Наразі 90% старт­апів вмирають не через те, що вони погані, а через неналежне промо та позиціонування. Як не крути, а маркетинг — це 90% успіху бізнесу. Тому разом з Києво-Могилянською академією на базі факультету інформатики у вересні запустили курс “Інтернет-­просування веб-проектів”. Його слухають 60 студентів, здебільшого програмісти. Курс триватиме повноцінний триместр — 13 тижнів. Фахівці moneyveo читають лекції про особливості сучасних промоканалів, SEO-оптимізацію, різні інструменти Performance marketing. Слухачі курсу розділилися на 12 команд, які готують проекти на фінансову тематику. Найкращі з них будуть премійовані. Переможці отримають 50 тис.грн, нагорода за 2-ге і 3-тє місця — 30 тис.грн і 20 тис.грн відповідно.

— Що це мають бути за проекти і як ви обиратимете кращі?

— Деякі команди працюють над калькуляторами — депозитним чи то кредитним. Є проекти, націлені на підвищення фінансової грамотності населення, — це сайти з порадами для малого бізнесу та фінансовими лайфхаками, багатофункціональний фінансовий помічник. Завдання студентів — створити сайти, що ранжуватимуться у пошуковій системі, залучити на свої платформи живих людей, правильно налаштувати digital-рекламу і навчитися аналізувати воронку конверсії. Їхні проекти мають повністю запрацювати онлайн. До речі, moneyveo фінансує запуск цих сайтів.

— Розкажіть про ще одну активність moneyveo — проект #КРАСАВА.

— Ми — нетипова фінансова компанія. Одна з наших корпоративних особливостей — це fun та ідеї out of the box. Ми відкриті всьому, що межує з ефектом WOW. Ключовий посил нашого бренда одягу — кожен з нас #КРАСАВА. Тому в рамках нашої першої колекції, яку ми представили на Kyiv Fashion Week 2019, культивуємо бодіпозитив. Образ Красави також використовуємо у благодійних акціях. Фінансуємо будівництво другого центру “Дача”, де мешкатимуть родини з онкохворими дітьми. А двічі на рік проводимо для них заходи. Так, влітку влаштували “День Красави” — пошили для родин піжамні костюми у стилі family look, взяли в оренду вечірні сукні, запросили візажистів та організували сімейну фотосесію. Емоції на світлинах говорять самі за себе.

— На кого ще розраховані ваші програми з КСВ?

— Ми також підтримуємо українських військових. Наприклад, для розвідцентру “Північ” закупили оргтехніку — плотери, на яких військові можуть виготовляти картографічну продукцію. Також moneyveo оплачує лікування військових у реабілітаційному центрі в Києві.

— А до власного персоналу moneyveo така ж дружня компанія?

— Звісно. Наприклад, чотири дні на місяць можемо працювати віддалено. Всі охочі безкоштовно відві­дують курси англійської. Дівчатам оплачуємо заняття з фітнесу, хлопцям — футбол. У нас є зона відпочинку зі столом для настільного тенісу. Ми відправляємо співробітників на конференції, тренінги. У нас є EducationLab, що організує навчання для співробітників.

Філіп Морріс Україна

Дихай на повні груди

Компанія “Філіп Морріс Україна” націлена на трансформацію тютюнової індустрії задля створення майбутнього без тютюнового диму.

У 2015 р. в штаб- квартирі ООН в Нью- Йорку світові лідери схвалили Порядок денний в галузі розвитку на період до 2030 р., відо­мий як “Цілі в галузі сталого розвитку”. Це поклало по­чаток тому, що корпорації по всьому світу розпочали вести свої практики корпоративної соціальної відповідальнос­ті відповідно до Цілей, тим самим декларуючи свій внесок в сталий розвиток планети. Істинний підхід до сталого розвитку для компанії “Філіп Морріс Україна”, як тютюнової компанії, полягає в мінімізації негативного впливу продуктів на здоров’я людей, а виробни­чих процесів — на екологію.

Компанія має на меті ство­рювати майбутнє без тютюно­вого диму завдяки новій ка­тегорії продуктів зі зниженим ризиком, які є кращою альтер­нативою сигаретам для курців, які так чи інакше збираються продовжувати палити. Бачен­ня чітке: якщо не куриш — то не починай, якщо куриш — то відмовляйся, якщо не відмов­ляєшся — змінюйся.

Альтернативний продукт

За даними Всесвітньої органі­зації охорони здоров’я, зараз у світі близько 1,1 млрд курців. Відповідно до результатів глобального соціологічного дослідження, проведеного ком­панією Povaddo у квітні-трав­ні 2019 р., 68% курців готові перейти з традиційних сигарет на альтернативну тютюнову продукцію. В розробки такого продукту за останні 10 років “Філіп Морріс” інвестувала більш ніж $6 млрд.

У 2014 р. компанія запусти­ла першу в світі інноваційну систему нагрівання тютюну IQOS в Японії та Італії, а в 2016 р. сьомим ринком світу, де споживачі отримали доступ до системи нагрівання тютю­ну, стала Україна. За даними “Філіп Морріс Україна”, понад 400 тис. повнолітніх курців в країні та 8 млн людей у світі вже відмовились від сигарет на користь продукту з меншим ризиком для здоров’я.

Над дослідженнями інно­ваційних продуктів працюють понад 400 науковців з більш ніж 30 галузей, у тому числі фізики, хіміки, біологи, токси­кологи, фармацевти, інженери тощо. “Силіконовою долиною” для наукових досягнень ком­панії є “Куб”, науково-дослід­ницький центр у Невшателі, Швейцарія. “Ба більше, ми вітаємо і заохочуємо ретельні рецензії нашої роботи третіми сторонами. Ми розуміємо, що не зможемо досягнути такої амбітної цілі наодинці. Для глобальних важливих змін у сфері громадського здоров’я ми повинні співпрацювати усі разом: регулятори, науковці, представники індустрії і самі споживачі”, — розповідає На­талія Бондаренко, директор із зовнішніх зв’язків компанії “Філіп Морріс Україна, Грузія, Вірменія та Молдова”.

Зниження впливу на навколишнє середовище

Виробничий центр, розташова­ний у Харкові, постійно впро­ваджує нові технології, що значно знижують негативний вплив на навколишнє серед­овище. Серед вагомих нововве­день — твердопаливний котел, що дозволяє переключити фа­брику з газу на відновлювані джерела енергії — на лушпин­ня соняшника. Завдяки цій технології викиди парникових газів вже знизились на 15% по­рівняно з 2018 р.

Виробничі потужності “Фі­ліп Морріс Україна” є одними з кращих серед 46 фабрик Philip Morris International в 39 країнах світу за споживан­ням води на одиницю продук­ції. Завдяки новітнім техноло­гіям, використання води для виробництва одиниці продук­ції знизилось на 6% порівняно з минулим роком.

Крім того, в 2019 р. компані­єю було перероблено або вико­ристано повторно 88,3% відходів виробництва. Перед керівни­цтвом компанії стоїть стратегіч­на ціль — до 2022 р. досягти zero landfill, тобто позначки “нуль” щодо обсягу вивезених на по­лігон виробничих відходів.

Екосвідомість

“Ми віримо, що індустрії зміню­ють не компанії, а люди. Тому надзвичайно важливо, щоб усі співробітники усвідомлювали важливість нашої соціальної від­повідальності як компанії, і що справді вагомі речі залежать від кожного зокрема”, — зазначає пані Бондаренко.

Наприклад, цього року компанія вперше взяла участь у Всесвітньому дні прибиран­ня. Якщо для деяких компаній це вже стало традицією, то для українського офісу “Філіп Морріс” подія нова. “Спів­робітники з 10 міст України взяли участь у прибиранні, а колеги зі Львова навіть прибрали полонину. Так, ту полонину, що в Карпатах”, — говорить Наталія Бондаренко.

Існує в компанії ще одна цікава практика — програ­ма екодрайвінгу. Це стиль водіння, який включає в себе як безпеку, так і економічне використання палива (це наша швидкість, прискорення, чис­ленні гальмування і тривалість роботи двигуна на холостому ходу). В поточну систему безпеки, встановлену у всіх корпоративних автомобілях, був інтегрований функціонал, що допомагає більш ефектив­но використовувати паливо і знизити кількість викидів в атмосферу. Вже перші місяці такої практики привели до позитивних змін. Час робо­ти двигунів корпоративних автомобілів на холостому ходу скоротився більш ніж на 20%. А це означає, що на загал ком­панія скоротила викиди СО2 в атмосферу приблизно на 20%.

“Маленькими кроками ми впевнено прямуємо до май­бутнього без тютюнового диму. Наш генеральний директор часто повторює, що це захо­плива подорож і саме час насо­лоджуватись нею. Ми пишає­мось тим, що кожен з нас може зробити внесок, щоб змінити життя мільярда людей на краще”, — резюмує директор із зовнішніх зв’язків компанії “Філіп Морріс Україна, Грузія, Вірменія та Молдова”.

TECHIIA

В океані доброти

Сприяти світовому прогресу і водночас турбуватись про буденні проблеми має на меті інноваційний холдинг TECHIIA

Спираючись на Глобальні цілі сталого розвит­ку, команда холдингу TECHIIA сфокусувала свою діяльність на вирішенні соціальних проблем. Діє TECHIIA як самостійно, інвестуючи власні кошти, так і залучаючи кошти партнерів.

Цього року холдинг заснував громадську організацію “Фундація Течія”, що стала логічним продов­женням багаторічної адресної благодійної діяльності засновників TECHIIA Олега Крота і Юрія Лазебнікова. З масштабуванням бізнесу до благодійних ініціатив власників холдингу долучились їхні партнери та клієнти. Так “Фундація Течія” об’єднала людей заради добрих справ.

У фокусі корпоративної соціальної відповідальності TECHIIA чотири ключові напрямки:

  • Здоров’я співробітників— у самому холдингу й у кожній його компанії створюють комфортні робочі місця та дбають про здоровий спосіб життя персоналу.
  • Дбайливе ставлення до навколишнього середовища — у проектах обов’язково враховується вплив на навколишнє середовище.
  • Бізнес-етика— у холдингу дотримуються єдиних принципів і цінностей: взаємопідтримки між бізнес-підрозділами; етичних норм при розробці технологічних рішень та ІТ-продуктів; конструктивного діалогу; прав людини; законності та верховенства права.
  • Розвиток територій присутності— холдинг спрямовує свої зусилля на діджиталізацію територій, розвиток STEM-освіти, підтримку об’єктів соціальної сфери.

“Ми розуміємо необхідність системного підходу до вирішення проблем у регіонах, де працюють бізнеси холдингу TECHIIA”, — зазначає Юрій Лазебніков, керуючий партнер холдингу TECHIIA. Системною стала, наприклад, співпраця з обласною дитячою лікарнею у м. Кропивницький.

“Історично так склалось, що першою лікарнею, якій ми почали допомагати як бізнесмени, стала саме обласна лікарня Кропивницького”, — розповідає Олег Крот, керуючий партнер холдингу TECHIIA. Одна з компаній холдингу, TECHIIA Construction (розробляє проекти та будує інфра­структурні об’єкти “під ключ”), побудувала для клієнта в Кропивницькому дата-центр площею 4,5 тис.кв.м і взяла на себе управління цим приміщенням. Керуючі партнери TECHIIA тоді познай­о­мились з дитячим нейрохірургом Олександром Пизіним, який, маючи великий талант і досвід, був обмежений можливостями застарілого обладнання лікарні.

За два роки співзасновники холдингу спрямували на закупівлю обладнання для гематологічного та хірургічного відділень лікарні, придбання препаратів і катетерів та реабілітацію дітей близько 4 млн грн. “І ми раді спостерігати, як зростає кількість людей, які відновили своє здоров’я та зберегли життя завдяки лікарні з новітнім обладнанням та сучасними медпрепаратами”, — зазначає пан Крот.

У вересні цього року лікарня отримала нові трепанаційну систему та коагулятор для нейрохірургії вартістю понад 1,5 млн грн. Завдяки сучасному устаткуванню тепер можна швидко і безкровно проводити складні операції на головному мозку, не втрачаючи дорогоцінний час на транспортування пацієнтів до Києва.

До речі, логотип “Фундації Течія” являє собою об’ємне зображення водних ресурсів земної кулі. Символічного океану доброти, яка є в серцях людей, зазначають у компанії.

TECHIIA — частина екоси­стеми, де суспільство є ключовим елементом. Бізнес невід’ємний від життя людей, і завдання холдингу — ефективно взаємодіяти із суспільством, щоб знати його проб­леми і допомагати їх вирішувати.

Датагруп

Філософія здоров’я

Історія про те, як компанії “Датагруп” вдається залучати співробітників до спорту і збирати кошти для дітей з вадами серця

На початку року ­“Датагруп” запустила проект “DataHeart: спорт заради життя”. Працівники компанії займаються спортом, реєструють свої тренування й за кожне тренування компанія перераховує гроші на благодійність. Після старту до проекту доєднались 100 співробітників, а наразі їх уже 400 і понад 9 тис. зареєстрованих тренувань. Наразі зібрано 420 тис.грн і врятовано п’ять маленьких сердець.

До проекту “DataHeart: спорт заради життя” можуть приєднуватись і співробітники інших компаній, які бажають розвивати спортивну культуру та небайдужі до ідей благодійності. Всім партнерам проекту “Датагруп” надає доступ до форми реєстрації та забезпечує прозору звітність щодо тренувань, аби надати можливість перераховувати кошти на благодійність.

“Для мене це не просто проект, — зізнається СЕО компанії “Датагруп” Михайло Шелемба. — Це філософія. Допомагаючи собі, ми також допомагаємо дітям. І той факт, що цьогоріч ми отримали нагороду за “DataHeart” від телеком-­спільноти — Telecom Awards 2019, зміцнює мою віру в те, що так буде і надалі. Здоровий спосіб життя неод­мінно приживеться в корпоративній культурі, а згодом — і в усій країні”.

Корпоративна культура, орієнтована на спортивний спосіб життя, вже продемонструвала результати: кількість лікарняних у компанії за період з березня по серпень 2019 р. зменшилась на 18%.

Керівництво в особі пана Шелемби своїми спортивними досягненнями дає приклад співробітникам та сприяє розвитку корпоративної культури, в основу якої покладені здоров’я та особистісне зростання. Так, Михайло бере участь у вело- та бігових марафонах, змаганнях з тріатлону. А 21 липня 2019 р. він взяв участь у Bosphorus Cross-Continental Swimming Race 2019: пан Шелемба переплив протоку між Азією та Європою довжиною 6,5 км й отримав сертифікат міжконтинентального плавця.

Наразі Михайло Шелемба готується до участі в одному з найбільших спортивних змагань — Ironman 70.3. Водночас разом зі співробітниками проводить спільні тренування та спортивні вікенди.

“Одне з головних моїх завдань як СЕО — постійне самовдосконалення та мотивація співробітників до того, щоб вони проживали своє життя свідоміше, розкривали свій потенціал. Саме тому в компанії запущений спортивно-­благодійний проект “DataHeart”, який надихнув колег зробити спорт частиною свого життя та згуртував їх навколо благодійності. Сподіваюсь, що цей проект масштабується, а заняття спортом та благодійність наберуть популярності серед працівників інших компаній”, — говорить СЕО “Датагруп”.

ЕРАМ

Співпраця з вишами

Щороку ЕРАМ інвестує мільйони гривень в освітні ініціативи. Навчання молоді є окремим напрямом діяльності КСВ компанії

Справа не лише в інвестиціях. Для ЕРАМ Ukraine важливо допомогти молоді зі стартом у професії. Вже понад 10 років компанія співпрацює з більш ніж 20 україн­ськими вишами. Це дозволяє дати студентам професійні знання та сучасну практику реальних проектів. На базі ЕРАМ University Programs навчання щорічно проходять понад 2 тис. студентів. Так з’являється наступне покоління ІТ-спеціалістів з відповідними цінностями та розумінням культури інженера, що вирізняє українських програмістів на світовому ринку праці.

Проекти 2019 року

Одним з традиційних форматів співпраці з українськими вишами є EPAM University Week. Впродовж тижня спеціалісти компанії знайомлять першокурсників з професією та індустрією, читають лекції та проводять тренінги. Вже з першого курсу молодь замислюється над кар’єрою, тому важливо вчасно скерувати її у правильному напрямку. Цього року охоплення склало понад 3 тис. студентів з дев’яти вишів у Києві, Львові та Харкові. Такий формат вирішує одну з проблем бізнесу й освіти — прибирає різницю між очікуваннями працедавців та реальним рівнем практичної підготовки випускників вишів. Бажаючим поглибити ІТ-знання компанія пропонує варіанти навчання в EPAM University Programs на зовнішніх та внутрішніх курсах.

Новою ініціативою компанії стала програма EPAM University Ambassador. У столичних КПІ та Національному університеті ім.Т.Шевченка спеціалісти ЕРАМ спільно з представниками цих закладів розробили та реалізували навчальні програми для напрямків Front End та JavaScript. До роботи долучилися 20 інженерів, волонтерів ЕРАМ. Одна з цілей ініціативи — якісна підготовка майбутнього ІТ-спеціаліста. В результаті близько половини студентів були рекомендовані на різні етапи навчання EPAM University Programs, з яких 14 — вже на другий етап навчання, а п’ятеро по завершенні курсу відповідали рівню Junior ІТ-спеціаліста.

Найпотужнішим освітнім проектом 2019 р. стала спільна з Києво-Могилянською академією розробка магістерської програми “Інженерія програмного забезпечення”. Мета проекту — якісно нова підготовка IT-спеціалістів з фокусом на прикладні знан­ня. Вибір освітнього партнера невипадковий: Києво-Могилянська академія є одним з найстаріших та високорейтингових університетів, який готує не просто фахівців, а лідерів змін у суспільстві. Програму реалізовано у форматі змішаного навчання: мікс теорії, практики та досвіду з реальних проектів за основними модулями Engineering Excellence 360, Product management, Solution Architecture, Delivery management. Тренерами та менторами слухачів курсу, крім викладачів академії, стали інженери та топ-менеджери ЕРАМ, зокрема й засновник компанії Аркадій Добкін. Інтегрована в навчальну програму національного університету “Інженерія програмного забезпечення” дає можливість отримати диплом магістра державного зразка з міжнародним визнанням. У вересні цього року 24 слухачі розпочали навчання.

Як зазначила Оксана Сітнікова, керівник магістерської програми “Інженерія програмного забезпечення” в ЕРАМ, “старт програми — знакова подія для компанії та університету. Зараз ми робимо крок до нових стандартів технічної освіти в Україні. Ми не лише ділимося знаннями, ми формуємо основу інтелектуальної еліти країни в IT-галузі. Це платформа для нетворкінгу, розповсюдження знань та кращих практик”.

Епіцентр

В Епіцентрі — протидія кібербулінгу

Один з найбільших українських ритейлерів — національна мережа “Епіцентр” — запускає мобільний додаток, який допомагатиме протидіяти знущанням в інтернеті

Улітку компанія “Епіцентр К” започаткувала всеукраїнську соціальну кампанію з протидії кібербулінгу — “ДоброPhone: STOP кібербулінг”. Її мета — привернути увагу до психологічного насильства та агресії в інтернеті, зокрема в соціальних мережах.

Кампанія стала логічним продовженням проекту “Стоп шкільний терор”, ініційованого засновницею компанії “Епіцентр К” Галиною Герегою. Проект спрямований на профілактику та протидію знущанням та цькуванням у школі.

“Епіцентр К” — сімейна компанія, і ми завжди прагнули підтримувати родинні цінності та пропагувати добро та взає­морозуміння, — розповідає пані Герега. — Проект “ДоброPhone” ми розпочали, аби показати дітям, що інтернет може бути добрим, а соціальні мережі — це не місце для негативу”.

Кібербулінг без меж

“Починаючись як жарт і забава, кібербулінг може набувати шалених масштабів переслідувань і психологічного терору”, — зазначає психолог проекту Олена Божук.

Щороку кожен п’ятий підліток в Україні стає жертвою онлайн-знущань. За даними ЮНІСЕФ, 29% опитаних підлітків в Україні стали жертвами онлайн-булінгу, а 16% були змушені пропускати через це шкільні заняття.

Разом з тим, як засвідчило опитування ЮНІСЕФ, в якому взяли участь понад 1 млн молодих людей зі 160 країн, одним з найпотужніших інструментів запобігання та протидії булінгу та кібербулінгу діти називають доброту. Саме тому символом проекту став “ДоброPhone” — мобільний телефон, який закликає дружити в соціальних мережах.

Слоган проекту “ДоброPhone” — “У соцмережі є межі” — закликає пам’ятати, що у висловлюваннях в інтернеті, чатах та в публікаціях фотографій треба бути добрішими.

Для того щоб привернути увагу суспільства до проблем психологічного насильства та агресії в інтернеті, компанія “Епіцентр К” розробила та запустила в продаж мотивуючі зошити та блокноти для дітей і підлітків з порадами, як протидіяти кібербулінгу. Головний герой ексклюзивної серії канцелярії — “ДоброPhone”.

“Добрий телефон” також має свій акаунт у соцмережі Instagram — @dobrophone. Під час спілкування з підписниками він дає конструктивні поради, як захистити себе від кіберзлочинців та протистояти хейтерам, вчить дітей та підлітків дружити в соціальних мережах.

Корисний додаток

Основна мета проекту — розробка та запуск першого в Україні безкоштовного мобільного додатка “ДоброPhone” з практичними рекомендаціями із протидії кібербулінгу для дітей та батьків. Його буде створено за кошти від реалізації мотивуючих зошитів та блокнотів, яких наразі продано вже понад 200 тис.

З додатка можна буде дізнатись про способи захисту від кіберагресії, отримати рекомендації щодо прав в інтернеті, пройти освітні тести. Крім того, до додатка буде підключено Національну дитячу “гарячу лінію” міжнародної громадської правозахисної організації “Ла Страда-Україна”.

В “Епіцентрі” впевнені: “ДоброPhone” не лише дозволить захиститися від кібербулінгу, а й допоможе дітям краще знаходити спільну мову з однокласниками та батьками. До партнерства в соціальній ініціативі “ДоброPhone: STOP кібербулінг” компанія “Епіцентр К” залучила Міністерство юстиції України, Уповноваженого Президента України з прав дитини, Ювенальну превенцію України, міжнародну громадську правозахисну організацію “Ла Страда-Україна” та компанію “Октава Кіберзахист”. Ініціативу також підтримали популярні серед дітей та підлітків “зірки” шоу-бізнесу й лідери думок: молодіжні групи Open Kids та Brunettes Shoot Blondes, співаки Alekseev, Тоня Матвієнко, Анна Добриднєва, Вероніка Коваленко та інші.

Syngenta

Майбутнє за агро

Syngenta реалізує свої ініціативи з метою залучення молоді в агросектор, створення цінності агросфери в її сприйнятті та задля протидії відтоку цінних агрокадрів за кордон

Соціальна відповідальність — одна з важливих складових корпоративної місії компанії Syngenta, в яку тут інвестують знання, час і кошти. Саме тому компанія виступає ініціатором низки заходів, які формують сприятливий імідж аграрної галузі серед молоді, пропагують широкому загалу роботу в агросфері, популяризують галузь серед школярів, абітурієнтів та студентів. Мета таких проектів: показати, що Україна — це аграрна країна, і що саме за сільським господарством — майбутнє, а спеціалісти — випускники аграрних вишів, стануть тими кадрами, які цінуватимуться на ринку праці України і матимуть гідну заробітну платню.

“Брак кадрів — основна проблема, яку назве представник будь-якої галузі та сфери діяльності в Україні, а надто аграрної. Складно знайти кандидата, який володів би усіма необхідними для роботи в нашій компанії навичками. Йдеться про мотивацію працювати аграрієм, теоретичну підготовку, знання матеріальної бази, іноземної мови. Саме тому ми вирішили почати вирощувати кадри ще зі школи. Зацікавлена молодь, яка вже знайома з брендом Syngenta, у перспективі може поповнити лави наших спеціалістів та керівників”, — зазначає Олена Коваленко, директор із персоналу компанії Syngenta в Україні.

Якщо зазвичай роботодавці шукають молодих фахівців серед випускників вишів, максимум — студентів, то Syngenta будує співпрацю з майбутнім поколінням починаючи з юного віку.

Вже понад чотири роки компанія тісно співпрацює з Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді (НЕНЦ). Кожної весни учні НЕНЦ спільно з фахівцями компанії проводять польові досліди з вивчення сучасних гібридів овочевих культур на навчально-дослідній ділянці, менеджери та спеціалісти Syngenta читають освітні лекції та семінари для учнів і вчителів та організовують екскурсії на дослідні станції та у лабораторії компанії. Результатом тісної співпраці з НЕНЦ стало відкриття “Агрокласу”.

“Агроклас” — модернізований навчальний клас, оснащений необхідним технічним та лабораторним обладнанням для проведення занять агрономічного напряму серед учнів середніх і старших класів. Основні напрями роботи “Агрокласу” включають підготовку учнів до практичної та експериментально-дослідницької роботи в галузі сільського господарства й ознайомлення з сучасними технологіями вирощування сільгоспкультур.

Компанія популяризує аграрні професії та готує на власній потужній базі майбутніх спеціалістів. Нововведенням Syngenta є те, що все це роблять співробітники будь-якого кар’єрного рівня, — від топ-менеджерів та керівників департаментів до звичайних агрономів. Вони готові ділитися своїми знаннями та активно виступають в якості спікерів, менторів, координаторів освітніх заходів та програм.

Декілька років тому Syngenta виступила партнером проекту “Твоє майбутнє в Агро”, який має на меті об’єднати зусилля бізнесу для підвищення обізнаності молоді про професії в аграрній сфері, що сприяє усвідомленому кар’єрному вибору. У рамках співпраці створено детальну карту всіх професій аграрної сфери, веб-портал з вільним доступом до інформації для молоді та вчителів по всій країні.

Саме тут зібрана найповніша інформація про аграрну сферу та перспективи роботи в ній: з чого починати, де навчатися, які є кар’єрні можливості в залежності від напрямку галузі, де можна пройти програму стажування тощо. Нещодавно Syngenta підписала Меморандум про співпрацю з Полтавською державною аграрною академією та Одеським державним аграрним університетом. Згідно з цим документом талановита молодь зможе долучитися до модульної освітньої програми, яку вестимуть топ-менеджери і спеціалісти компанії, й отримати унікальні знання та практичний досвід.

Компанія активно розвиває кадровий потенціал і крім програми стажування “Студенти Syngenta” започаткувала конкурс проектних робіт для студентів аграріїв, який вже два роки успішно залучає кращих студентів і молодих фахівців. У рамках конкурсу студентам пропонується написати есе на актуальну тему в сфері агробізнесу і надалі захистити її перед комісією. Кращі студенти потрапляють до Syngenta на стажування й надалі до кадрового резерву компанії.

Усі ініціативи Syngenta однозначно лишають по собі вагомий слід в історії як самої компанії, так і країни, де вона працює. Але, що найважливіше, лишають слід в серцях та головах кожного українського школяра і студента. А ще змушують задуматися про соціальну відповідальність інших. Бо, на відміну від тих, для кого КСВ наразі — це данина модному тренду, необхідність освоїти виділений компанією бюджет на соціалку, в Syngenta розуміють, що за соціальною орієнтованістю майбутнє нашого суспільства й власне агросфери в тому числі.

Анна Київська

Повернутися в сім’ю

Чому Анна Київська знову може стати найвпливовішою українкою Європи

У XI столітті донька Ярослава Мудрого Анна, яка вийшла заміж за французького короля Генріха І, заснувала під Парижем, у містечку Санліс, абатство святого Венсана. Воно існує і донині…

Королева Анна Київська, як її насамперед знають у Франції, приїхала у середньовічний Париж зі своєю збіркою книг. За деякими історичними версіями, дорогоцінне каміння з привезених нею інкрустованих книг, згодом використовувалося у короні французьких королів.

Своєму сину Філіпу, наступнику престолу, що увійшов в історію як об’єднувач земель у кордонах сучасної Франції, мати прагнула надати найкращу освіту і виховати відповідального та мудрого правителя.

Свого часу королева вчилася у Софії Київській, відтак особливу увагу приділяла книговидавництву та церкві. Здійснюючи внески королівського двору у розбудову релігійних осередків, вона заклала фундамент для розвитку духовності, культури й освіти Франції. Анна Ярославна, можливо того не плануючи, залишила серйозний слід у французькій історії та створила основу для розвитку українсько-французьких відносин. Французи й донині з великою шаною ставляться до першої відомої української “емігрантки”.

2013 року постать Анни Ярославни знову постала, але вже в новому амплуа.

Під патронатом Митрополита Ґудзяка співзасновниці проекту Вікторія Делленжер та Анна Кантер заручилися підтримкою українського бізнесу і громад у Франції, США, Канаді та створили осередок українства на території Європи — Центр Анни Київської. Його завдання — стати європейським майданчиком і модератором важливих дискусій про цінності. Адже Україна має перестати бути об’єктом та стати суб’єктом формування не лише ідей про Україну, але й нових європейський смислів. Україна може і має стати модератором діалогу на теми, важливі нині для Європи та світу.

“Ми багато говоримо про інтеграцію України в Європу, забуваючи, що наші співвітчизники були включені в європейський контекст ще тисячу років тому. Сучасні європейські міста поєднують у собі будівлі у стилі хай-тек і затишний історичний центр із дбайливо відреставрованими будинками. За таким самим принципом мають розвиватися і звязки між Україною та Європою. Ми реставруємо стародавні мости між нашими країнами, і Анна Київська  один з таких мостів. Незважаючи на вік, він досі міцний. І вже навколо цього “історичного центру” ми будуватимемо нові сенси, інтегруватимемо сучасну Україну до сучасної Європи”, — каже Катерина Загорій, Zagoriy Foundation, меценат Центру Анни Київської.

Якщо раніше Україна ледь встигала за світовим контекстом, то зараз є теми щодо яких український досвід можна вважати унікальним: боротьба з гібридними загрозами, толерантність суспільства щодо міграції, динамічна спільнота волонтерів тощо. Через реалізацію культурних, мистецьких, наукових та просвітницьких проектів, а також стипендіальних програм, Центр ініціюватиме та спонукатиме до переосмислення європейської ідентичності в XXI столітті.

І персона Анни Київської відіграє тут головну зв’язуючу роль — між XI та XXI століттями, Україною та Францією, українцями за кордоном та в Україні, які усвідомлюють, наскільки важливо залишити свій слід в історії.

Одними з перших, хто надихнувся та повірив в ідею центру, були родини Загорій та Іванчиків. Як зазначила Ірина Іванчик, співзасновниця Благодійного фонду “Повір у себе”, “в якийсь момент ми з чоловіком зрозуміли, що готові не тільки будувати і розвивати сім’ю та бізнес, але й через підтримку культурних проектів, наприклад, Центру Анни Київської, створювати для українців, розсіяних по світу, спільну точку тяжіння, місця сили, де живишся енергією творення і віри”.

Nestlé

Внесок у здорове майбутнє

Соціальна освітня програма “Абетка харчування” від Nestlé є частиною глобальної програми компанії і діє у 84 країнах

Статистика якнайкраще пояснює мотивацію, чому дітям потрібні знання з раціонального харчування та чому Nestlé взяла на себе це зобов’язання. На 100 тис. смертей в Україні 349 людей помирають через неправильне харчування. Україна є світовим лідером з серцево-

судинних захворювань, від яких у нас помирає 68-69% осіб в структурі смертності. Одна з причин, чому так відбувається, — це, зокрема, наше ставлення до харчування та способу життя. Якщо оцінити ситуацію глобальніше, за даними ВООЗ, до 70% дорослого населення в країнах Європи мають надлишкову вагу, з них 10-30% страждають на ожиріння.

Неправильне харчування — це майже прямий шлях до виникнення діабету, серцево-судинних захворювань та розладів системи травлення. І, на жаль, діти дуже мало знають про збалансоване і відповідальне споживання їжі саме з вини дорослих. Тому надзвичайно важливо з найперших років життя прищепити дітям здорові звички, щоб виховати здорові наступні покоління. Це зав­дання, зокрема, й соціальної освітньої програми “Абетка харчування”, яка є частиною глобальної програми “Nestlé Здорові діти” та діє у 84 країнах, серед яких і Україна.

“Наша компанія, як один з найбільших виробників продуктів харчування у світі, вже багато років є справжнім експертом у своїй галузі. Тому ми втілюємо глобальну ініціа­тиву “Nestlé Здорові діти”. В Україні це програма “Абетка харчування”, яка покликана допомагати закласти основи здорового та правильного харчування з дитинства. Саме вік 6-9 років є найправильнішим часом для дитини, щоб починати вчитися правильно вибирати продукти, корисні для її розвитку і зростання. Нещодавно ми доповнили матеріали програми спеціальним розділом для батьків. Переконані, що це сприятиме правильному ставленню до їжі в сім’ї в цілому”, — розповідає Володимир Співак, директор з корпоративних комунікацій та зв’язків з громадськістю компанії Nestlé в Україні та Молдові.

“Абетка харчування” є частиною Ініціатив зі створення спільних цінностей у розвитку звичок раціонального харчування дітей. Компанія Nestlé прагне допомогти 50 млн дітей зробити життя здоровішим до 2030 р.

Програма вже 10 років поспіль прищеплює дітям навички здорового харчування. Авторський колектив програми об’єднав провідних фахівців у галузі основ здоров’я та методології викладання в початковій школі, спеціалістів Міністерства освіти і науки та Міністерства охорони здоров’я, дитячих психологів, лікарів-гастроенте­рологів. Щоб забезпечити успіх впровадження програми, було враховано психологічні та фізіологічні особливості дітей 6-9 років, а саме особливості сприйняття інформації, формування звичок, асоціативного мислення.

Ця програма отримала високу оцінку провідних спеціалістів МОН України та “Схвалена до використання в навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів” рішенням Науково-методичної ради з питань освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України і має гриф “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України”.

Окрім традиційного навчання компанія декілька разів на рік проводить кулінарні майстер-класи та онлайн-уроки для учнів початкової школи. Цього місяця влаштували майстер-клас для київської школи І ступеня #310 “Творчість” за участю Сергія Шелестова, бренд-шефа Nestlé Professional і сертифікованого ISO-спеціаліста з питань HACCP.

Мета заходу традиційна для “Абетки харчування” — підвищення обізнаності дітей щодо правил здорового і раціонального харчування, розвиток творчого мислення під час приготування та оформлення страв, культивація приготування страв дітьми разом із батьками та розвиток здорового українського суспільства.

Читайте також