Перейти к основному содержанию

Життя переможе

вт, 04/06/2021 - 15:50

Сегмент страхування життя не уникнув трансформацій через пандемію, але багато у чому знайшов для себе користь

Минулий рік виявився важким для ринку страхування життя. Багато людей на початку пандемії надовго лишилися без роботи. Панувала невпевненість у своїх фінансових можливостях та перспективах для бізнесу і ринку праці. 

Втримали ринок

НБУ ще не оприлюднив дані за весь 2020 р., проте цифри за дев’ять місяців року дають привід для оптимізму. Отже, у сегменті life страховики зібрали 3,6 млрд грн страхових премій. За цей період було укладено договори страхування із понад 4 млн осіб. Із них більше 1,3 млн договорів з фізособами — за накопичувальними програмами страхування. За той самий період клієнти вітчизняних компаній зі страхування життя отримали 437,5 млн грн страхових виплат.
Для порівняння: за дев’ять місяців 2019 р. обсяг валових премій склав 3,3 млрд грн, а кількість застрахованих осіб за період — 3,22 млн. Тож бачимо, що попри кризу страховики життя зуміли втримати ситуацію й уникнути великих втрат порівняно з докарантинними показниками. 

Топ-5 страховиків життя за преміями, млн грнВарто зауважити, що багато у чому пандемія зіграла навіть на користь страховим компаніям. Адже збільшення повсякденних ризиків та постійний інформаційний тиск сприяли зростанню інтересу населення до можливостей страхування. Люди почали більше цікавитися програмами страхування життя на випадок втрати працездатності, інвалідності чи виникнення критичних захворювань, серед яких, зокрема, онкологічні хвороби та хвороби серця. 

Зараз лідерами ринку страхування життя лишаються MetLife, УНІКА Життя, ТАС, PZU Україна Страхування Життя та АСКА-Життя. Три з п’яти лідерів — “дочки” іноземних фінансових груп, а саме: міжнародної групи MetLife, австрійської групи UNIQA та польської групи PZU.

Власне, якщо розглядати за сумою отриманих страхових премій, то перша трійка складається з компаній MetLife, УНІКА Життя і ТАС. Але якщо подивитися за кількістю застрахованих осіб, то до топ-3 увійдуть MetLife, ARX Life та АСКА-Життя. А от за сумою страхових виплат трійка лідерів виглядає наступним чином: MetLife, ТАС та PZU Україна Страхування Життя.

Як зазначають експерти страхової компанії MetLife в  Украї­ні, робота під час карантину несподівано довела, що ринок страхування життя може добре пристосуватися до онлайн-формату та навіть знайти у цьому низку переваг. Вимоги соціального ізолювання та дистанційної роботи змусили представників індустрії life-страхування швидко опанувати інструменти для інтернет-нав­чання, проведення зустрічей та конференцій онлайн, активніше використовувати соціальні мережі для побудови персонального бренду, комунікації з потенційними клієнтами та рекрутингу команд. Такі кроки, своєю чергою, призвели до того, що і страхові послуги, і робота страхового чи фінансового консультанта привернули увагу молоді, стали для них цікавішими. Адже люди у віці 22-35 років звикли до взаємодії саме в цифровому форматі. Тож поточні зміни доз­воляють їм поглянути на страхування як на більш зрозумілу та сучасну послугу, що більшою мірою відповідає їхнім запитам та стилю життя.

Глобальні зміни

Пандемія COVID-19 змінює глобальний ринок страхування життя. І це очікувано, адже на сьогодні вона забрала життя понад 2,16 млн осіб у світі, а інфікувалися вже більше 100 млн осіб. Бізнес, який будується на вірогідності настання факту смерті або втрати працездатності, не міг не зазнати змін.

Топ-5 страховиків життя за виплатами, млн грнПоки що великі страхові компанії вводять обмеження, намагаючись зупинити потік виплат страхового відшкодування, який наростає в результаті епідемії. І це стосується не лише виплат через смерті, спричинені COVID-19. Йдеться вже й про довготривалі наслідки для здоров’я людей, що перехворіли на коронавірус. До того ж вони й досі повністю не вивчені. 

Що ж змінюється? Компанії зі страхування життя тепер ввели у практику періоди очікування. Фактично це означає, що вони готові заключати договори страхування життя лише після того, як з моменту одужання людини від COVID-19 мине не менше 30 днів. Тобто страховики намагаються уникнути виплат через ускладнення, які дуже часто супроводжують COVID-19 і можуть проявлятися із затримкою. Власне, дослідження показують, що 10% пацієнтів з COVID-19 почувалися зле навіть за три тижні після одужання від вірусної інфекції. Ба більше, 5% людей, що перехворіли на COVID-19, жаліються на погане самопочуття навіть через кілька місяців після одужання. Тож не дивно, що страхові компанії, укладаю­чи договори з особами, що недавно перехворіли, ризикують збільшити свої зобов’язання по виплатам. 

Окремі компанії пішли далі й почали відмовлятися від укладання договорів з особами певних вікових груп. Це теж логічний крок, з огляду на той факт, що люди старшого віку входять до групи підвищеного ризику саме через COVID-19.

Наслідки глобальної пандемії для ринку страхування життя складно переоцінити. По-перше, медики різних країн відмічають, що постраждалі від вірусу довгий час відчувають ускладнення у вигляді гострих респіраторних захворювань, страждають від ушкодження внутрішніх органів, хвороб кровообігу та синдрому хронічної втоми. До цього можна додати загальне погіршення психічного стану і збільшення випадків зловживання алкоголем та наркотиками. Все це, безперечно, збільшує ризики для тривалості та якості життя, що якраз і є предметом страхування у цій галузі. І  хоча повною мірою наслідки оцінити поки що досить важко, деякі експерти вже говорять, що відчуватися вони будуть ще не менше десятиліття. 

Автор: Андрій Лебедєв

Читайте також

Forward Bank реалізує віддалену відеоідентифікацію клієнтів та можливість отримати віртуальну картку

вт, 10/12/2021 - 16:50
Відтепер, щоб отримати картку або кредит, не обов’язково відвідувати відділення банку. Завдяки сервісу відеоідентифікації та електронному підпису документів стає можливим миттєво оформити кредитну або дебетову картку через сайт банку чи у мобільному додатку Forward Online.

В українських портах помічена висхідна тенденція щодо цін на зернові

пн, 10/11/2021 - 14:18
На початок тижня в українських портах помічена висхідна тенденція щодо цін на зернові. Зокрема, подорожчали кукурудза, пшениця 2 класу, пшениця фуражна та ячмінь.

«Оплата частинами» від Привату: збільшуємо обсяг продажів на 30% протягом кварталу

пн, 05/24/2021 - 09:00
У сучасному світі реклама вже давно не єдиний інструмент збільшення продажів.

Як оформити терміновий онлайн кредит без відмови?

пт, 04/23/2021 - 09:57
Вам потрібна термінова грошова позика без відмови, але у вас немає часу звернутися до банку? Мікрофінансових організація або МФО - це миттєве розв’язання ваших проблем.

Договір за новими умовами

ср, 04/07/2021 - 18:20
Як інвестиції у сталий розвиток стають елементом фінансової стратегії та роботи з ризиками

Життя переможе

вт, 04/06/2021 - 15:50
Сегмент страхування життя не уникнув трансформацій через пандемію, але багато у чому знайшов для себе користь