Перейти к основному содержанию

“Страхування життя — це ринок, де визначальною складовою розвитку є проактивна позиція його гравців”

пт, 03/26/2021 - 13:25

Інна Бєлянська, голова правління МетЛайф Україна

— Які перші асоціації виникають, коли згадуєте роботу у 2020 р.? Як пандемія вплинула на ринок страхування життя? 

— Перша асоціація — це, звичайно, стрес. Березнево-квітневий локдаун, який поступово перетворився на адаптивний карантин, фінансові складнощі, втрата роботи і доходу багатьма людьми, особливо малими підприємцями, — усе це не додавало впевненості українцям у своєму майбутньому. 

Проте, яким би дивним це не здавалося на перший погляд, саме в такій стресовій ситуації багато людей вперше усвідомили актуальність страхового захисту. Адже одна справа, коли фінансовий консультант розповідає про ризики раптової втрати здоров’я або говорить про необхідність накопичень для збереження звичного рівня життя на пенсії. І зовсім інша, коли ти бачиш ситуацію на власні очі й відчуваєш її безпосередньо на собі. 

Під час національних опитувань групи “Рейтинг” у  квітні 2020-го лише 10% наших співгромадян відповіли, що мають накопичення на термін від пів року та більше. А от 79% не могли б прожити на них більше двох місяців. Тож після адаптації до нових реалій люди здебільшого переглянули власні підходи до фінансового планування і, зокрема, до страхування життя і здоров’я. Як результат, обсяг ринку life-страхування демонструє зростання приблизно на 8%, а його лідери зростають ще швидше. Це поперед­ні дані чотирьох кварталів 2020-го, якими оперують галузеві об'єднання страхового ринку.

— З якими показниками компанія МетЛайф завершила 2020 р. в Україні? 

— За попередніми підсумками, приріст страхових премій МетЛайф в Україні 2020 р. перевищив 26%. Загальний обсяг страхових платежів від наших клієнтів у минулому році склав понад 1,5 млрд грн. Таким чином, майже кожна третя гривня, що витрачається українцями на страховий захист власного життя, це купівля страхового полісу від МетЛайф.

Торік зростали не лише страхові платежі, а й виплати клієнтам. Загалом у 2020-му наші застраховані клієнти отримали понад 211 млн грн. Найбільша кількість виплат, як завжди, пов’язана з ризиками травм, хірургічних втручань, госпіталізацій — це понад 14 тис. випадків. На жаль, щороку збільшується число виплат через діагностування критичних хвороб, що загрожують життю та вимагають дорогого лікування. Минулого року ми здійснили понад 160 таких виплат на загальну суму майже 14 млн грн.

Але є в нашій роботі й позитив, адже більшість виплат за накопичувальним страхуванням пов’язані з так званим “дожиттям”. Більше ніж у 1200 наших клієнтів минулого року завершився довгостроковий договір: вони сформували особистий капітал разом із МетЛайф і тепер можуть втілювати фінансові плани, заради яких здійснювали накопичення.

— Зараз багато обговорюють саме медичні ризики. Чи можна стверджувати, що у людей підвищився інтерес до страхування здоров’я? 

— Так, цей інтерес зростає. Він певним чином пов'язаний із сьогоднішніми погрозами, але, на мою думку, непрямим чином. 

По-перше, у 2020 р. стало очевидним, що жодна медична система в жодній країні не є ідеальною. Нинішня ситуація з коронавірусом показала — у  житті трапляються випадки, коли у боротьбі за своє здоров’я людина має подбати про себе та близьких, не розраховуючи на зовнішню підтримку. Зокрема, нікому з нас не завадить мати резервний фонд коштів на випадок лікування або ж його аналог — страховий поліс.

“Укладання договору страхування життя не здійснюється лише під тиском моменту — появи “вільних грошей” тут недостатньо”

По-друге, ми всі побачили: сучасна медицина активно розвивається. Зусиллями вчених з усього світу вакцину від СOVID-19 (а точніше, декілька принципово різних за механізмом дії вакцин) винайшли у рекордно короткі терміни. Тож вже у найближчому майбутньому можливі кардинальні прориви у лікуванні найскладніших хвороб. Інноваційні медичні рішення спочатку дорогі, отже, для того щоб мати можливість користатися досягненнями сучасної медицини, необхідно акумулювати певні кошти. Страхування життя — єдиний механізм, який допомагає і  накопичити гроші на майбутнє, і отримати достатній фінансовий захист на випадок складного лікування та повноцінної реабілітації. Тож інтерес до нього, безумовно, зростає.

— Чи пропонує МетЛайф страховий захист на випадок СOVID-19 або його наслідків?

— Ні, у нас немає спеціальної програми на цей випадок. Річ у тім, що цей діагноз не є винятком у наших договорах індивідуального та корпоративного страхування. І госпіталізація, і перебування в реанімації, і летальний випадок через хворобу — всі ці події визнаються страховими, і ми здійснюємо виплати у повному обсязі. 

На щастя, торік наша компанія мала справу лише з виплатами по госпіталізації застрахованих через СOVID-19, це близько 90 випадків. Хочеться вірити, що у 2021 р. ця статистика стане ще меншою і Украї­на, як і весь світ, поступово переможе вірусну небезпеку і повернеться до звичного ритму життя.

— У 2020 р. українці поклали в банки рекордні суми депозитів. Експерти стверджують, що це кошти, зекономлені на подорожах і розвагах. Чи скористався появою вільної ліквідності ринок накопичувального страхування?

— Я б не порівнювала ці ситуації. На відміну від відкриття депозиту, укладання договору страхування життя не здійснюється лише під тиском моменту — появи “вільних грошей” тут недостатньо. 

Дивіться: кошти з короткострокового депозиту людина може забрати майже миттєво, як тільки обмеження ослабнуть. А ось співпраця зі страховою компанією триває десятиліттями. І протягом усіх цих років людина має усвідомлено відмовлятися від певних витрат на користь накопичення, здійснення страхових платежів. Тож якщо до оформлення депозиту людину дійсно може підштовхнути поява додаткової ліквідності, то до купівлі полісу — більш серйозні зміни: у власному житті, бізнесі чи соціальному оточенні.

Фактично так сталося, що минулого року у фінансовому секторі України спрацювали обидва сценарії. Починаючи з ІІ кварталу 2020-го у частки українців з’явилися вільні кошти, які було спрямовано в банки. Але водночас у певної категорії людей принципово змінилося ставлення до грошей, управління ризиками та планування власного життя — і ось вони якраз стали клієнтами компаній з life-страхування. Зокрема, ми в МетЛайф отримали приріст премій за довгостроковими страховими програмами на 27%.

— З якими планами ви розпочали 2021 р.? На які тенденції розраховуєте?

— Страхування життя — це ринок, де визначальною складовою розвитку є проактивна позиція його гравців, а не очікування сприятливих умов та тенденцій. Саме виходячи з цього ми будуємо нашу роботу, і поточний рік не буде виключенням.

Чи не єдиний тренд, який став чітко помітним, та яким ми плануємо скористатися у 2021-му — це технологічні зміни, масовий перехід комунікації в онлайн та цифровізація документообігу. Усі інші тренди, на мій погляд, так чи інакше формуються завдяки багаторічній роботі представників ринку страхування життя — провідних компаній, страхових посередників та фінансових консультантів. Послуги life-страхування дійсно стали зрозумілішими і більш актуальними для українців. Але чи могло б так статися, якби майже 20 останніх років ми не працювали над цим?

Наше головне завдання на 2021 р. — залишатися острівцем спокою та надійності для клієнта. Навіть коли навколо вирують кризи, наші клієнти мають бути впевнені в тому, що ми з ними подорожуємо по життю разом. Адже саме так сформульована місія МетЛайф, і заради цього ми працюємо щодня.

Автор: Андрій Лебедєв

Читайте також

Договір за новими умовами

ср, 04/07/2021 - 18:20
Як інвестиції у сталий розвиток стають елементом фінансової стратегії та роботи з ризиками

Життя переможе

вт, 04/06/2021 - 15:50
Сегмент страхування життя не уникнув трансформацій через пандемію, але багато у чому знайшов для себе користь

Антикризове убезпечення

вт, 04/06/2021 - 15:16
Цифра, медицина, транспорт та подорожі — чим жив страховий ринок у 2020 р. та які прогнози на 2021-й

Янко Ніколов - “Сьогодні ми активно працюємо над цифровими рішеннями для добровільного медичного страхування ”

пн, 04/05/2021 - 15:25
Голова правління страхової компанії Євроінс Україна

Мінфін поза чергою

пн, 04/05/2021 - 13:40
Банки позичили державі більше, ніж бізнесу. Держоблігації виявилися поза конкуренцією

Життя — на паузу, гроші — в банк

пн, 04/05/2021 - 11:16
Незважаючи на кризу, в 2020 р. населення та бізнес принесли до банків рекордну суму вкладів