Перейти к основному содержанию

Як бізнесу адаптувати стратегію просування у соцмереж до постковідного світу: 10 рекомендацій

чт, 02/25/2021 - 15:49

На думку спеціалістів, інвестиції у просування бізнесу в соцмережі залишатимуться високими й у 2021 році

Соціальні мережі стали найважливішим інструментом маркетингу під час пандемії. Про це йдеться у спеціальному випуску опитування директорів з маркетингу The CMO Survey, присвяченому COVID-19. Згідно з даними дослідження, частка витрат на соцмережі в маркетингових бюджетах зросла з 13,3% у лютому 2020 р. до 23,2% в червні 2020 р. — приріст склав 74%.

Спеціалісти передбачають, що інвестиції у просування бізнесу у соцмережах залишатимуться високими й у 2021 р. — до 23,4% від маркетингових бюджетів. Разом з тим 60,8% директорів з маркетингу зазначають, що планують перенаправляти ресурси на створення клієнтоорієнтованих цифрових інтерфейсів, а 56,2% — планують трансформувати свої бізнес-моделі, щоб зосередитись на digital-можливостях.

З огляду на потенціал даного тренду, нижче представлені 10 ключових рекомендацій, на які варто звернути увагу власникам бізнесу та маркетологам при розробці стратегії, яка дозволить досягти успіху після закінчення пандемії.

1. Проводьте організовані експерименти.

Під час пандемії маркетингові відділи різних бізнесів відзначилися високим рівнем імпровізації: в середньому цей показник дорівнює 5,6 бала з 7 можливих (де 1 — «повністю відсутня», а 7 — «присутній на дуже високому рівні»). Однак статистика свідчить про те, що маркетологи часто впроваджують нові імпровізовані стратегії, не дуже добре розуміючи, яких результатів від них можна очікувати.

У 2021 р. цю тенденцію необхідно скорегувати: платформи соціальних медіа надають відмінні можливості для тестування різних повідомлень, рекламних оголошень і торгових пропозицій, а також для збору прямого вимірюваного зворотного зв'язку від цільової аудиторії. 

2. Використовуйте нові канали й функції на наявних платформах.

Власникам бізнесу варто переконатися, чи володіють їхні маркетологи та SMM-фахівці актуальними знаннями щодо оновлень у соцмережах. Наприклад, Instagram Reels, запущений минулого літа, надає користувачам новий канал для поширення популярних коротких відеороликів, які охопили інтернет. Подарунки у Facebook та TikTok For Business, які також були запущені на початку цього року, також є подібними прикладами оновлень.

Нові інструменти дають можливість встановити унікальний зв'язок зі споживачами, які надалі будуть асоціювати відкриття цих функцій із брендами, які їх першими використали. Тож сильна маркетингова стратегія в соціальних мережах міститиме процес пошуку нових функцій і каналів, а також оперативного створення під них нового контенту.

3. Включайте стратегію розвитку в соцмережах до загальної маркетингової стратегії.

Опитування CMO Survey за серпень 2019 р. показало, що соціальні мережі погано інтегровані в загальні маркетингові стратегії (середній показник 4,2 бала з 7 можливих, де 1 — «зовсім не інтегровані», а 7 — «відмінно інтегровані»).

Через те, що соціальні мережі зараз — найважливіший рупор компаній, власникам бізнесу та директорам з маркетингу варто переконатися, що стратегія розвитку в онлайні безпосередньо узгоджена з генеральним маркетинговим планом, щоб максимізувати вигоду від цієї синергії.

4. Інвестуйте в кращих SMM-фахівців.

Сьогодні до задач менеджера з соцмереж входить робота з досить об'ємною і високоефективною частиною маркетингового бюджету, а також поєднання відразу декількох функцій (копірайтера, графічного дизайнера, представника служби підтримки клієнтів і т. д.). Відповідно, власникам бізнесу варто ретельно ознайомитися з компетенціями того, хто займає цю ключову позицію у компанії. Крім того, щоб залучити на роботу одного з кращих фахівців у своїй галузі, розмір компенсації його праці повинен відповідати висхідній цінності його професії.

5. Забезпечте гнучке управління соціальними мережами.

2020 рік показав, наскільки швидко може змінитися ситуація в соцмережах. З огляду на це, директори з маркетингу оцінили «здатність змінювати напрямок у міру появи нових пріоритетів» як головна навичка, яку вони шукають у талановитих фахівців в області маркетингу.

Отже, коли справа стосується управління соціальними медіа, важливим умінням маркетологів має бути готовність реагувати на раптові зміни та використовувати їх на свою користь.

6. Використовуйте потенціал інфлюенсерів.

Частка витрат на інфлюенсерів у маркетингових бюджетах зросла з торішніх 6,5% до 7,5%. Очікується, що протягом наступних 3 років даний показник виросте до 12,7%.

Про можливості співпраці з інфлюенсерами для побудови довіри до компанії з боку потенційних клієнтів — я писала раніше у своєму блозі. Там я згадувала дослідження, згідно з результатами якого 76% користувачів всесвітньої мережі довіряють більше дописам інших споживачів, ніж контенту з бізнес-сторінок, і понад 90% споживачів довіряють саме рекомендаціям із соціальних мереж. Тоді як інформація від брендів впливає на вибір тільки 21% аудиторії. 

Отже, планування комунікації з інфлюенсерами для обговорення оновлень продукту та отримання зворотного зв'язку про тенденції, які вони спостерігають, матиме велике значення для розвитку взаємовигідного партнерства.

7. Ретельно підходьте до вибору соціальних мереж для вашого бізнесу.

Важливо враховувати, як обрана соцмережа впливає на сприйняття вашого бізнесу клієнтами. В опитуванні спеціального випуску CMO Survey споживачі вказали, що «довірчі відносини» для них мають найбільше значення для вибору конкретного бренду/компанії (залишаючи позаду низькі ціни, якість продукції й навіть інновації). До речі, якщо говорити про довіру до бренду, то нагадаю, що користувачі на 82% більше довіряють компанії, якщо її власник чи гендиректор активно веде свої персональні профілі у соцмережах.

Але раджу завжди враховувати, чи потенційно може політика соціальних платформ підірвати довіру споживачів (зокрема, це стосується політики конфіденційності конкретної платформи чи розпалювання ненависті).

8. Зробіть перехід від соціальних мереж до сайтів вашого бізнесу більш зручним.

Щоб процес покупки в інтернеті був простіше, повинен існувати плавний перехід від соцмереж до сайтів. Негативний досвід користувачів у цьому контексті може призвести до втрати продажів, а позитивний — до їх зростання. Тісна комунікація SMM-фахівця з розробниками сайту можуть забезпечити плавний шлях клієнта, наприклад, від «прогріву» в Instagram чи Facebook до покупки товару/послуги на сайті. 

9. Адаптує свій креативний контент до реалій часу.

Для бізнесу, який живе не одним днем, важливо, щоб їх креативний контент відповідав поточній реальності Covid-19. Наприклад, пост у соціальних мережах, що зображує бренд на великій зустрічі людей у закритому приміщенні, може бути проігнорований споживачами, які вважатимуть його застарілим, або навіть викликати негатив. З іншого боку, багато споживачів вже втомилися від контенту, який зосереджений навколо пандемії. Щоб знаходити відгук у потенційних клієнтів, варто збалансовувати контент, який транслюється від імені вашого бізнесу.

10. Подбайте про вибір і залучення правильних партнерів.

Опитування директорів з маркетингу, проведене в лютому 2020 р., показало, що 24,1% діяльності компаній в соціальних мережах здійснюється зовнішніми агентствами. Для порівняння у 2014 р. цей показник становив 17,4%. У зв'язку з цим, вибір і побудова міцних відносин з цими партнерськими агенціями мають вирішальне значення.

Якщо ви ще досі скептично ставитись до розвитку свого бізнесу онлайн, просто зверніть увагу на дані звіту Digital Global 2021. Час, який пересічний користувач проводить в соцмережах щодня, зросла до 2 год 25 хв. Це приблизно один день в тиждень за вирахуванням часу на сон. Якщо тренд збережеться, то у 2021 р. всі користувачі у світі проведуть в соцмережах в цілому 3,7 трлн год, що еквівалентно більш ніж 420 млн років сукупного людського існування.

Світлана Бовшовська, маркетолог, SMM Driver персональних брендів

По матеріалах: https://hbr.org/2021/01/cmos-adapt-your-social-media-strategy-for-a-post-pandemic-world

Читайте також

Дмитро Леонов - "Актуальні драйвери, або Прогнозовані перспективи інвестиційного бізнесу"

вт, 04/06/2021 - 17:50
Головуючий Ради Української асоціації інвестиційного бізнесу

Світлана Рекрут - "Підняття суми гарантій за вкладами можливе після врегулювання питання боргів ФГВФО"

вт, 04/06/2021 - 15:08
Директор-розпорядник Фонду гарантування вкладів фізичних осіб

Час для інвестицій у великі проєкти

вс, 04/04/2021 - 08:45
Ігор Ліскі, голова наглядової ради групи компаній Ефективні інвестиції (EFI Group)

Сергій Погребной - "З початком пандемії COVID-19 вибухово зросла кількість кібератак"

пт, 04/02/2021 - 15:20
Партнер АТ Sayenko Kharenko, голова опікунської ради АПКБУ, віце-президент ASIS Ukraine

Роман Родін - "Криптовалюта в Україні: які проблеми з регуляцією маємо?"

вт, 03/30/2021 - 10:25
Директор з юридичних питань технологічного холдингу TECHIIA

В’ячеслав Черняховський - "Майбутнє страхування залежить від загального розвитку економіки країни"

пт, 03/26/2021 - 11:55
Генеральний директор асоціації “Страховий бізнес”