Перейти к основному содержанию

Чому соцмережі для власників бізнесу та CEO — це «маст-хев» у 2021 році?

пт, 02/05/2021 - 14:02

Ми живемо в еру «великого»: Big Data, Big Idea, великі бюджети для великих рекламних кампаній. Але хочу звернути увагу на те, чого сьогодні, на мою думку, мало. Сьогодні лише невелика кількість власників/СЕО  (називатимемо їх лідерами) достатньо присутня у соціальних мережах. Який відсоток ТОПів Forbes активно комунікують через свої персональні сторінки? Як це впливає на монетизацію їхньої справи. Як ставляться до соцмереж українські підприємці? Про це та інше поговоримо далі. 

Щорічне дослідження Brunswick Connected Leadership, компанії стратегічних комунікацій, опубліковане у січні 2021 р. показує, що пандемія прискорила тиск на керівників компаній щодо активного використання соціальних мереж. Про важливість присутності онлайн корпоративних лідерів запитали 5200 читачів фінансових видань та 6500 співробітників компаній у 13 країнах світу. Виявилося, що 74% співробітникам важливо слідкувати за публічними заявами керівництва у соцмережах.

Під час карантину комунікація стала, у певному сенсі, важливіша за будь-які матеріальні блага. Адже кожен хоче відчувати підтримку і впевненість у завтрашньому дні. Дистанційна робота створює ефект камерності, і часто втрачається відчуття причетності до великої компанії на чолі з лідером.  Власникам, які прагнуть прибрати зайві бар'єри, доводиться переналаштовувати свої комунікації таким чином, щоб бути доступними зовнішньому світу (партнерам, клієнтам, підрядникам), працівникам, які залишилися в офісі та тим, хто працює з дому. Актуальність використання соціальних мереж у цьому контексті важко переоцінити. 

Згідно з результатами досліджень Brunswick Connected Leadership, 86% співробітників заявляють, що під час кризи від своїх лідерів у соцмережах очікують дізнатися оперативну інформацію про діяльність компанії, персональну реакцію на соціальні та політичні проблеми, особисті історії, поради, мотивацію.

Цікавим є той факт, що присутність керівництва онлайн може зіграти роль навіть при пошуку та утриманні талантів. Так, згідно з даними дослідження 60% респондентів заявили, що шукали облікові записи власників в глобальній мережі, перш ніж прийняти пропозицію про роботу. А приголомшлива більшість (92%) працівників називають прямі та прозорі комунікації керівництва у соцмережах однією з причин залишатися з роботодавцем. А, як ми знаємо, від залученості, довіри та мотивації команди залежить успіх та майбутнє бізнесу.

Присутність онлайн впливає також і на інтерес з боку ЗМІ. Згідно з даними дослідження маркетингового агентства LEWIS Global, 83% із 300 топменеджерів Forbes, які ведуть активну діяльність у соцмережах, були процитовані медіа упродовж останніх 90 днів. Натомість сьогодні лише один з трьох представників списку Forbes представлений онлайн.

Корпоративна сторінка компанії програє особистому профілю

Контент, який публікується в особистому профілі власника/СЕО, має ширший органічний обхват, ніж інформація на вебсайт чи корпоративній сторінці компанії. «Людське обличчя» брендам потрібно як ніколи. Сьогодні найбільше довіряють людям, читають — людей, купують — у людей. Особлива довіра переважає до тих, хто створив і розвиває компанію. Це, звісно, зрозуміло на інтуїтивному рівні. Але і підтверджується цифрами: публікації з особистої сторінки мають на 561% більше охоплення, у порівнянні з публікаціями на бізнес-сторінці бренду. 

Brend

В одному із досліджень на сайті GO-Gulf йдеться про те, що споживачі на 82% більше довіряють компанії, якщо гендиректор активно веде свої персональні профілі у соцмережах. Також 77% споживачів частіше купують бренди, засновники яких присутні онлайн. 

online

Дивлячись на ці цифри, важко переоцінити важливість присутності власника онлайн. Але не варто забувати, що інформація від лідера має бути виваженою, чіткою і такою, що не зашкодить компанії. Варто лише пригадати, як у травні 2020 р.  Ілон Маск, засновник і керівник Tesla,  написав у Twitter, що ціна акцій компанії «занадто велика». Через це вони впали на 9%, або на майже 13 млрд дол. США.  Це вже вдруге твіти Маска призводять до зміни ціни акцій його компанії Tesla. У серпні 2019 р. він написав про можливість викупу акцій по $420 за штуку, за що Комісія з цінних паперів і бірж США звинуватила Маска у шахрайстві, а деякі інвестори Tesla подали на нього до суду через стрімке «штучне» здорожчання. 

Найактивніші у соціальних мережах світові лідери 

Вдалим прикладом присутності онлайн можна назвати Дуга Макміллана, американського бізнесмена, СЕО і президента Walmart, що вже не перший рік отримує пальму першості у рейтингу «Топ 10 найактивніших лідерів у соціальних мережах». Макміллан, який присутній у всіх соцмережах від Instagram до LinkedIn, завоював репутацію лідера перспективного мислення. 

Активними онлайн лідерами також є Брент Сондерс (засновник та голова Vesper Health), Рамон Лагуарта (головний виконавчий директор PepsiCo), Адена Фрідман(президентка та генеральна директорка Nasdaq), Ханс Вестберг (генеральний директор Verizon Communications), Бен ван Берден (гендиректор компанії Royal Dutch Shell plc.), Мері Барра (генеральна директорка компанії General Motors) та ін. До речі, коли я чую фразу «Я застарий для соцмереж», я одразу пригадую Дена Шульмана, 63-річного бізнесмена, президента та генерального директора PayPal, який ділиться безліччю відео у своєму обліковому записі Facebook зі своїми 83,5 тис. фоловерами. 

Українські підприємці у соцмережах

Нещодавно в мережі з'явилася добірка українських підприємців, за якими точно варто стежити в Facebook. Вони пишуть про бізнес, маркетинг, розвиток та чесно розповідають про провали. Тут можна зустріти Марину Авдєєву (Арсенал Страхування), Олега Горохівського та Дмитра Дубілета (Monobank), Наталію Єремеєєву (Stekloplast), Василя Хмельницького (UFuture), Ярославу Гресь (GresTodorchukPR) та Дмитра Борисова (Сім’ї ресторанів Діми Борисова), облікові записи яких я особисто вважаю джерелом корисної інформації, мудрості та мотивації. 

Про важливість присутності онлайн корпоративних лідерів говорять і самі підприємці.

Наприклад, Олександр Деркач, співвласник холдингу «Молочний альянс» та клініки «Оберіг», зауважує:

«Я абсолютно впевнений в тому, що власники та менеджери не просто повинні бути представлені в мережах. Це їх прямий обов'язок. Але вони при цьому ще й можуть успішно просувати там свій бізнес. Не розсилати від себе або якихось дівчат в купальниках четвертого розміру прейскуранти в месенджері, а саме просувати. Комунікуючи зі споживачем безпосередньо і привносячи людську подобу у звіриний вискал капіталізму».

Derkach

Соцмережі дають можливість користувачам зробити те, чого вони не можемо у реальному житті: а саме привідкрити завісу особистості власника, зрозуміти, чим він/вона керуються, які цінності вкладають у свої проєкти. Хтось робить ставку на продуману контент-стратегію, а хтось завойовує довіру своєю щирістю. Як от Олена Борисова, ресторатор та генеральний директор мережі «Сім'я ресторанів Дмитра Борисова»:

«І бізнес, який я розвиваю, і пости, які я роблю — це все відображення мене як такої... Я обрала не «контент-стратегію», а щирість. У мене немає (поки що, принаймні) мільйонів підписників, проте ті тисячі живих цікавих людей, які на мене підписані, дуже активно реагують і дякують за дописи. Я не думаю про те, що я б могла отримати від власних соціальних мереж (імідж, охоплення, монетизація), натомість розглядаю їх як ще один майданчик, завдяки якому я можу ділитися. Думками, знаннями, досвідом.

Olena Borisova

Насправді лише 5% постів стосуються роботи наших 50+ ресторанів, для цього ми зазвичай використовуємо офіційні сторінки брендів. Мені ж цікаво показувати те, що знаходиться за лаштунками. Як керувати компанією з 3000 людей? Як масштабувати бізнес, коли економіка в турбулентності? Як ставити реалістичні цілі та досягати їх? Я займаюся ресторанним бізнесом майже 20 років. Для того, щоб написати пост, мені просто треба згадати один з тисячі реальних кейсів. 

Я ніколи не нав’язую якусь систему цінностей та підходи, радше ділюся власним досвідом та рішенням, які можна адаптувати під себе. І головне, я дуже хочу аби кожна людина, яка читає мене, повірила в те, що вона має дуже багато можливостей, аби жити наповненим гармонійним життям. Я хочу своїм прикладом показати, що варто дослухатися до власних бажань. Що можна, як я, керувати бізнесом та виховувати п’ятьох дітей, і не вигорати. Але це лише одна з доступних стратегій життя. І лише дослухаючись до власних бажань, можна знайти свій шлях». 

Про те, за ким слідкують самі підприємці розповідає Олександр Магунь,  засновник і президент West Ukrainian Business Club, власник мережі ювелірних салонів «Каблучка»:

«Завдяки соціальним мережам я маю можливість більше розповідати про свою справу, її залаштунки та особливості. Моя справа напряму пов'язана з комунікацією з людьми, тому соціальні мережі допомагають всебічно реалізовувати це завдання. Комунікую з учасниками West Ukrainian Business Club, зі студентами West Ukrainian Business School, а також колегами-підприємцями. Звісно, соціальні мережі допомагають підвищити впізнаваність мене та моїх брендів. Безумовно, це позитивно впливає на бізнес. Часто переглядаю сторінку Василя Хмельницького, знаходжу там багато цікавого для себе. Також у пріоритеті у стрічці соцмереж — Андрій Худо, Олександр Бережанський, Костянтин Єфименко, Костянтин Євтушенко».

Magun

То ж якщо у вас ще досі не створена інфраструктура для особистого спілкування через цифрові та соціальні канали, раджу активізуватися зі швидкістю польоту ракети Ілона Маска. Якщо ви вже використовуєте онлайн-канали для комунікації, проведіть ревізію, чи релевантний ваш контент для цільової аудиторії, чи є він цікавими, справжнім, чи тригерить до необхідних висновків. Однак важливо не дати перетворити свій особистий обліковий запис на місце для подання скарг. Активна присутність онлайн допомагає не тільки виступати послом свого бізнесі, а й зміцнювати персональний бренд, підвищувати свою популярність як лідера думок у своїй галузі. 

Світлана Бовшовська, маркетолог, SMM Driver персональних брендів

По матеріалам: 

https://www.provokemedia.com/latest/article/study-business-leaders-must-be-more-accessible-on-social-media

https://retailwire.com/discussion/should-retail-ceos-be-on-social-media/ 

https://www.theceomagazine.com/business/management-leadership/ceos-social-media/

https://www.prnewswire.com/news-releases/global-study-shows-dominance-in-engagement-entertainment-and-e-commerce-as-key-to-success-for-worlds-top-brands-in-2020-301193922.html 

https://www.go-gulf.com/ceo-social-media/

https://www.sociabble.com/blog/10-stats-impact-employee-advocacy/

Читайте також

Корпоративне рефінансування – чому ставки 10-15% у гривні для бізнесу стають реальністю?

ср, 06/09/2021 - 10:10
Адріан Козловський, заступник директора відділу інвестицій та ринків капіталу, KPMG в Україні

Довіряй, але перевіряй: як перевірка контрагента може врятувати бізнес

ср, 05/26/2021 - 13:22
Тетяна Андріанова, СЕО Nota Group, голова комітету корпоративної безпеки групи компаній «Октава», член правління Асоціації професіоналів корпоративної безпеки України

Гранти підтримають бізнес під час пандемії

ср, 05/12/2021 - 10:53
Світлана Олєйнікова, керуючий партнер групи компаній Synergy Universe / Synergy Development Consulting, про грантові програми для бізнесу під час пандемії

Як Україні подолати історичне рейдерство Росії та прорватись у краще Майбутнє

вс, 04/18/2021 - 17:24
Такої відкритої психологічної напруги з боку Росії, та у відповідь, - такої спокійної і впевненої сили підтримки з боку США, Україна ще не отримувала. Історичний момент – скористатися «вікном можливостей» та перехопити ініціативу.

Дмитро Леонов - "Актуальні драйвери, або Прогнозовані перспективи інвестиційного бізнесу"

вт, 04/06/2021 - 17:50
Головуючий Ради Української асоціації інвестиційного бізнесу

Світлана Рекрут - "Підняття суми гарантій за вкладами можливе після врегулювання питання боргів ФГВФО"

вт, 04/06/2021 - 15:08
Директор-розпорядник Фонду гарантування вкладів фізичних осіб