Перейти к основному содержанию

Наполеони бізнесу

пт, 12/04/2020 - 15:14

Які керівники нині потрібні для перемоги на мінливому глобальному ринку, щоб надихнути команду та змусити її вийти за межі можливого

Сучасний світ ставить безліч питань до керівників компаній. Чому, наприклад, одні з них стають іконами бізнесу, а інші губ­лять свої компанії та йдуть у небуття? Скільки y кожній історії успіху досягнень лідера, а скільки — зусиль колективу? Як змінилась роль СЕО останнім часом? Чи правда, що керівник бізнесу — це все ще одинокий керманич, що одноосібно веде компанію обраним курсом, а можливо, це вже застарілий стереотип? І, зрештою, чому одні керівники здатні формувати навколо себе талановиті успішні команди, а інших люди намагаються уникати? 
Спробуємо розібратися, що ж зараз являє собою CEO.

Мабуть, з моменту появи поняття “генеральний директор” його посадова інструкція звучить приблизно так: забезпечити безперебійну роботу підприємства, що дозволить приносити прибуток акціонерам. Саме так десятиліттями визначалася функція CEO.

Але світ змінюється. Тепер акціонери, робітники компаній та споживачі очікують від бізнесу більшого. Акціонери, наприклад, вже далеко не завжди прагнуть лише отримати гарантовані прибутки у короткостроковій перспективі. Все більше уваги вони приділяють репутаційним ризикам, сталому розвитку тощо. Споживачі також все частіше хочуть знати не лише ціну та чи відповідної якості товар, але й в яких умовах він був виготовлений. Працівники починають цінувати не тільки зарплату, але й підтримку від компанії та задоволення від роботи у ній.

Тож задля досягнення успіху вже мало лише забезпечувати щоквартальні високі доходи. Це аж ніяк не запорука притоку інвестицій та гарного результату впродовж багатьох років.

Відповідно, все це ставить перед СЕО складні та досить нетривіальні задачі, що вимагають розвитку бізнесу у багатьох напрямках, адже збільшення вартості бренду в довгостроковій перспективі наразі цінується більше за короткострокові прибутки. 

Головний тренд останніх років — попит на створення стратегій та встановлення цілей бізнесу. Фактично до обов’язків генерального директора тепер можна додати ще один важливий елемент: визначення корпоративної мети.

І це твердження має конкретні наслідки для компаній. СЕО, який може поставити перед підприємством амбітні задачі, надихнути команду, збудувати репутацію бренду як серед спеціалістів на ринку праці, так і серед споживачів, сфокусувати зусилля підрозділів на різнопланових ключових цілях на шляху до довгострокової мети, — це знахідка! І саме у таких корпоративних лідерах зараз найбільша потреба. 

Виконувати одноосібно роль керманича важко. Тому, аби хоч трохи полегшити цю нелегку ношу керівникам компаній, пропонуємо розглянути секрети успіху від тих, хто зміг здійняти свої бізнес-проєкти на майже недосяжну висоту. Цих трьох бізнесменів об’єднує одна особливість: їхні компанії вважаються роботою мрії. Люди прагнуть доєднатись до їхніх проєктів. Цілі, які ці лідери ставлять та досягають, надихають. А отже, вони краще за інших справляються зі своєю задачею.


Тім КукТім Кук, 
CEO Apple

1. Підтримуйте різноманітність.
Тім Кук впевнений, що талант CEO не в тому, щоб керувати самостійно, а в умінні оточувати себе правильними людьми. А в цій справі дуже важливо заохочувати різноманітність і несхожість.
“Головне, щоб в команді були люди, несхожі на вас, які вас доповнюють... Це і відмінності в способі мислення, і будь-які інші, які ви можете собі уявити. Люди, які мене оточують, абсолютно на мене не схожі. У них є навички та здібності, яких у мене немає. Ми не зав­жди погоджуємося один з одним. Але ми поважаємо один одного, довіряємо один одному, доповнюємо один одного. У  цьому секрет успіху”.

2. Приберіть зайвий шум.
Існує маса речей, на яких можна сконцентрувати свою увагу. Завдання успішного керівника — бачити серед різноманіття найважливіше.
“Одна з найбільш корисних моїх навичок — вміння блокувати шум. Думаю, якщо ваш CEO загруз у дрібних завданнях і поточних проблемах, у вас поганий CEO”.

3. Вмійте визнавати помилки.
Apple широко відома своїм перфекціо­нізмом і увагою до деталей, але навіть її CEO вважає, що у кожного є право на помилку. І багато чого залежить від того, чи здатна людина визнавати власні промахи.
“Якщо ви біжите швидко, завжди є шанс посковзнутися і впасти. І я думаю, що найкращий спосіб реагувати на свої помилки, повернутися і сказати: “Вибачте”. Вже потім ви намагатиметеся все виправити, будете працювати, як проклятий, щоб випустити якісний продукт. Якщо ви ніколи не робили помилок, ймовірно, ви недостатньо багато робите для компанії і людей”.


Біл ГейтсБілл Гейтс,
засновник Microsoft 

1. Будьте рішучими.
На думку Гейтса, головна якість менеджера — здатність мужньо зустрічати навіть найгірші новини. Він радить керівникам зберігати холоднокровність. Це необхідна риса, що допомагає швидше вирішувати проблеми, без яких не обходиться жодний бізнес. Втім, завжди намагайтеся передусім дізнатися погані новини, а потім — хороші.

2. Не звертайте увагу на успіх.
І з цим важко сперечатися, адже успіх є оманливим й мінливим. Майбутнім і нинішнім керівникам бізнесу Білл Гейтс радить: “Досягнувши однієї мети, не сидіть на місці, зараз же беріться за нову. Конкуренти не сидять склавши руки”.

3. Створюйте умови для розвитку.
Головна мета досвідченого керівника — створити хороше середовище для роботи власних підлеглих. І якщо це вдається, вони відповідають взаєм­ністю.


Ілон МаскІлон Маск, 
генеральний директор Tesla та SpaceX

1. Починайте день з головного.
“Намагайтеся за шумом розрізнити сигнал — не витрачайте час на зусилля, які насправді ніяк не поліпшать ситуацію”.
Маск починає свій робочий день з вирішення найголовніших завдань. І  для нього це насамперед написання електронних листів. Це необхідно для того, щоб співробітники почали або продовжили ефективно працювати і справи не стояли на місці.

2. Прислухайтесь до оточуючих.
“Постійно сумнівайтесь в собі і думайте, чи не можна було зробити щось ще краще”.
Для Ілона Маска в його роботі важливо не тільки висловлювати власну думку. Він уважно прислухається до оточую­чих і дуже цінує професійні поради. Так само радить вчиняти й іншим підприєм­цям. Маск цінує критику як на свою адресу, так і на адресу своїх співробітників. Через це він намагається набирати на роботу людей, які завжди говорять те, що думають.

3. Ставте масштабні цілі.
“Перший крок — встановити, що ваша мета можлива. А якщо вона можлива, значить, з певною ймовірністю, все буде саме так”.
Ілона Maска часто звинувачують у тому, що він встановлює для своїх проєктів дуже сміливі строки реалізації. Можливо й так, але всі його ідеї масштабні та глобальні, і за їхнє втілення візьметься далеко не кожен. Отже, ставити перед собою та командою мету з викликом — це спосіб заставити себе працювати на успіх. Можливо, саме завдяки цьому світ зараз спостерігає за становленням ринку електрокарів та освоєнням космосу приватним сектором. 

Автор: Андрій Лебедєв

Читайте також

Вертеп скінчився

вт, 12/15/2020 - 15:50
Хто має вимагати від партій змін?

Особливості національних виборів місцевого масштабу

вт, 12/15/2020 - 14:10
Інтереси підприємців майже не враховані

Час онлювати HR-стратегії: сильний бренд як головний критерій пошуку роботи

пн, 12/14/2020 - 11:04
Наталія Алюшина, голова Національного агентства України з питань державної служби Кожен із нас у роботі керується своїми особистими цінностями, принципами та стереотипами. Це впливає на те, яких співробітників ми наймаємо або ж яку роботу шукаємо, як комунікуємо та як приймаємо рішення. Наш життєвий досвід робить нас заручниками минулого, хоча водночас є основою нашого майбутнього. 

Епоха бездіяльності: Чи розділиться світ на “корисних людей” та “непотрібні маси”?

пн, 12/14/2020 - 09:08
Через пандемію та безпрецедентний розвиток AI тектонічні зсуви на ринку праці відбудуться значно швидше, ніж всі очікували.

Зберегти людей і бізнес: унікальний досвід роботи з персоналом у коронакризу

пн, 12/14/2020 - 08:56
Володимир Чеповий, шеф-редактор журналу БІЗНЕС Готуючи минулий спецвипуск про новітні HR-технології у листопаді 2019 р., ми виставляли акценти великої небезпеки масового виїзду наших фахівців різних професій за кордон. Тоді ми показували ефективні кейси компаній, що у важкій битві за “людський капітал” навчились втримувати персонал цікавими мотиваційними програмами, рейтингували їхні досягнення та друкували фото колективів, де у захисних масках, звичайно, нікого не було. Як швидко змінюється світ…

Помістити в матрицю

ср, 12/09/2020 - 11:35
Світ спостерігає за революцією в технологіях управління людськими ресурсами. HR стає полігоном випробування новітніх IT-розробок