Перейти к основному содержанию

Юлія Малько: “Працівники — це амбасадори бренду за межами компанії, і саме вони можуть бути агентами змін всередині”

пт, 12/04/2020 - 16:24

Менеджер із залученості персоналу відділу People&Culture “Філіп Морріс Україна, Кавказ та Молдова” Юлія Малько — про тотальний діджитал, як важливо сьогодні слухати і чути та 22-відсоткове зростання комунікацій.

— Цей рік переламний для всіх. Чи відчув ці зміни ваш бізнес, зокрема в частині управління людьми? Чи є шлях назад після COVID-19, що вже не буде, як раніше?

— COVID-19 став рушійною силою величезної кількості змін. Те, що ми могли раніше планувати місяцями, зараз іноді доводилося втілювати за тижні. Діджитал — наше все, і ми відчули повною мірою, наскільки важливими були попередні інвестиції у технології, системи та інновації. Дуже змінилися наші внутрішні комунікації та HR-сервіси: турбота і підтримка фактично 24/7. Різні умови потребують різного підходу, адже наша команда — це і офісні працівники, і польові, і люди на виробництві.

Ми вчилися разом щодня: працювати з дому, повертатися на робочі місця з новими правилами безпеки і обмеженнями, частково переводити в онлайн навіть польові активності, навчатися на віртуальних платформах, знаходити відповіді на непрості запитання на онлайн-зустрічах з менеджментом чи запрошеними лікарями, психологами, експертами… І при цьому досягати результатів і визнавати зусилля та святкувати досягнення, знаходячись у різних точках країни.

Наша команда завжди вирізнялася гнучкістю й здатністю об’єднуватися заради результату. Привезти маски та засоби захисту з Китаю для працівників та їхніх сімей — це на 100% про нас. Та ми точно не могли уявити, що кожна зустріч чи лист починатиметься і завершуватиметься словами “бережіть себе та близьких”. І це вже про зміну нас самих і нашої культури.

Шляху назад після COVID-19 немає хоча б тому, що бізнес має рухатися тільки вперед. І чим раніше ми усвідомимо, що як раніше вже не буде, тим швидше ми знайдемо нашу формулу успішного завтра. Водночас це досвід, завдяки якому ми краще підготовлені до будь-яких викликів. Добробут та безпека наших людей, а також безперебійність діяльності були і будуть нашими пріоритетами, тому щось все ж таки лишиться, як колись.

— Досвід України в цьому плані унікальний чи вам, як підрозділу глобальної корпорації, достатньо імплементувати практики глобального офісу?

— Імплементуючи практики Philip Morris International (PMI), ми керуємось локальним законодавством та вимогами, а також потребами наших працівників, і водночас втілюємо й локальні ініціативи. Зокрема, PMI розробила керівні принципи, які гарантували збереження робочих місць та повної базової заробітної платні, навіть якщо працівник не міг в повній мірі виконувати обов’язки під час жорстких карантинних обмежень.  Ми розширили підтримку в рамках програми медичного страхування, додавши до неї покриття тестування та лікування COVID-19.

Водночас ми мали можливість втілювати локальні соціальні ініціативи та віртуальні навчальні програми. У нашому кластері, наприклад, ми запустили Telegram Bot, альтернативний канал комунікацій. Таким чином у нашої команди з’явилось меню з усіма необхідними сервісами та інформацією, яка завжди під рукою. Цю практику ми презентували на рівні регіону, і згодом такий бот з’явився у колег в Казахстані. Так само і наші заходи безпеки в офісі стали частиною глобальних рекомендацій.

— Як ви працювали із залученістю працівників у цей період, адже онлайн не замінить особистих зустрічей для побудови саме емоційних зв’язків між людьми?

— Важливо постійно говорити з командами, використовуючи різні формати і канали. В наших комунікаціях багато історій наших людей, актуальні теми, послідовні повідомлення лідерів і завжди — “дякую” та турбота. Щомісяця ми проводимо онлайн-зустріч усіх працівників з топ-менеджментом, комунікація поштою може бути навіть щоденною.

Не менш важливо слухати і чути. Ми працювали з культурою зворотного зв’язку, навичками управління дистанційними командами на рівні керівників середньої ланки. Влітку понад 90% працівників нашого кластеру сказали, що відчувають нашу турботу та підтримку та почуваються залученими попри нову реальність, на 22% виросла оцінка наших комунікацій порівняно з минулим роком.

Залученість — це великою мірою про ефективність, тому нині це означало для нас надати безлімітний 3G, доставити додому робочий стілець, великий монітор чи навіть принтер, впровадити програму консалтингової підтримки 24/7, провести серію тренінгів про лайфхаки дистанційної роботи, організувати літній онлайн-клуб для дітей, щоб батьки могли ефективно працювати.

Онлайн не замінить оффлайн, але і онлайн можна створювати новий незабутній досвід та яскраві моменти, розділені з командою.

— На вашу думку, яка саме трансформація потрібна бізнесу для того, аби в цей час не просто вижити, а й продовжити розвиток? Як цим трансформаціям може сприяти робота з працівниками?

Працівники — це амбасадори бренду за межами компанії, і саме вони можуть бути агентами змін всередині, тому системна робота із залученістю має бути пріоритетом бізнесу, який прагне стати лідером, особливо зараз. В центрі стратегії та трансформації бізнесу має бути дос­від споживача: і зовнішнього, і внутрішнього (працівника). b2b та b2c поступово, проте впевнено стає h2h — human-to-human, і бодай рух у цьому напрямку варто почати вже.

Читайте також

Вертеп скінчився

вт, 12/15/2020 - 15:50
Хто має вимагати від партій змін?

Особливості національних виборів місцевого масштабу

вт, 12/15/2020 - 14:10
Інтереси підприємців майже не враховані

Час онлювати HR-стратегії: сильний бренд як головний критерій пошуку роботи

пн, 12/14/2020 - 11:04
Наталія Алюшина, голова Національного агентства України з питань державної служби Кожен із нас у роботі керується своїми особистими цінностями, принципами та стереотипами. Це впливає на те, яких співробітників ми наймаємо або ж яку роботу шукаємо, як комунікуємо та як приймаємо рішення. Наш життєвий досвід робить нас заручниками минулого, хоча водночас є основою нашого майбутнього. 

Епоха бездіяльності: Чи розділиться світ на “корисних людей” та “непотрібні маси”?

пн, 12/14/2020 - 09:08
Через пандемію та безпрецедентний розвиток AI тектонічні зсуви на ринку праці відбудуться значно швидше, ніж всі очікували.

Зберегти людей і бізнес: унікальний досвід роботи з персоналом у коронакризу

пн, 12/14/2020 - 08:56
Володимир Чеповий, шеф-редактор журналу БІЗНЕС Готуючи минулий спецвипуск про новітні HR-технології у листопаді 2019 р., ми виставляли акценти великої небезпеки масового виїзду наших фахівців різних професій за кордон. Тоді ми показували ефективні кейси компаній, що у важкій битві за “людський капітал” навчились втримувати персонал цікавими мотиваційними програмами, рейтингували їхні досягнення та друкували фото колективів, де у захисних масках, звичайно, нікого не було. Як швидко змінюється світ…

Помістити в матрицю

ср, 12/09/2020 - 11:35
Світ спостерігає за революцією в технологіях управління людськими ресурсами. HR стає полігоном випробування новітніх IT-розробок