Перейти к основному содержанию

Марина Харрісон: “Основні пріоритети для нас — різноманітність та інклюзивність”

пт, 12/04/2020 - 15:33

Віце-президентка з персоналу Carlsberg Ukraine Марина Харрісон — про шанси для молодих талантів, ДНК компанії та “Управління з турботою”.

— Компанія Carlsberg Ukraine працює на конкурентному ринку. Що ви робите задля залучення талантів, крутих спеціалістів та молоді? Чи різняться ці методи?

— Загалом, для залучення висококласних фахівців ми вивчаємо ринок та побажання потенційних співробітників, аби порівняти їх з тим, що наразі готова запропонувати компанія. Розвиваємо необхідні компетенції, аби бути привабливими для шукачів та задовольнити їхні потреби. Адже не тільки співробітник повинен відповідати вимогам компанії, а й компанія має підходити майбутньому працівнику та надавати йому можливість зростати. Наприклад, зараз через карантин та певну невизначеність в країні стабільність компанії стала одним із головних критеріїв для вибору робочого місця, а це — наша сильна сторона.

Також у нас є багато можливостей для студентів і молодих спеціалістів. Зокрема, програма стажування Carlsbergship, яку ми перезапустили 2018 р. та активно розвивали до карантину, і можливість для студентів пройти реальну виробничу практику (з наданням робочого місця, техніки, підтримки з боку колег). Під час карантину ми шукали рішення для продовження такої співпраці зі студентами, тож зараз у нас є декілька людей, які проходять практику онлайн.

Важливим кроком у пошуку молодих талантів стає партнерство з університетами. Carlsberg Ukraine розвиває програму “Бізнес-амбасадори”, в рамках якої менеджери, директори або віцепрезиденти виступають з лекціями для студентів. Це чудова можливість розповісти про компанію та показати успішні приклади кар’єрного росту в ній.

— Що в компанії робиться для того, аби успішні, мотивовані фахівці не зупинялись у своєму розвитку? Наскільки відкрито керівництво Carlsberg Ukraine до пропозицій середньої ланки управлінців?

— Постійне вдосконалення — ДНК нашої компанії ще з моменту її заснування. Тому наш головний пріоритет — розвиток не тільки процесів, а й наших співробітників. Зараз у компанії активно промотуємо проєктну роботу. Її суть полягає в тому, що можна очолити проєкт серед своїх колег із департаменту, а можна попрацювати з колегами із Групи. Завдяки таким крос-функціональним проєктам з’являється можливість побачити інший підхід, познайомитись з колегами по функції, побачити, як одні й ті самі процеси адаптуються залежно від менталітету та законодавства країни, і в подальшому вийти на міжнародний рівень. Наприклад, зараз наша менеджерка з юридичного департаменту очолює глобальний проєкт з комплаєнсу серед усіх країн Carlsberg Group.

На виробництві ми працюємо за системою Kaizen. Це практика, яка фокусується на безперервному вдосконаленні процесів виробництва. Кожен співробітник робить свій внесок у розвиток організації, пропонуючи шляхи ощадливого виробництва на своєму робочому місці.

Щодо ідей всередині компанії, то в Carlsberg Ukraine вже багато років впроваджена та успішно працює програма “Варниця ідей”. Її суть полягає в тому, що кожен співробітник може запропонувати своє бачення вдосконалення виробничих процесів. Усі концепції ми розглядаємо, а найбільш ефективні пропозиції — впроваджуємо та нагороджуємо кмітливого колегу.

— Які особливості підготовки менеджерів в міжнародній компанії? Чи є локальні відмінності від світового досвіду? Які практики дотичні українському менталітету та звичному стилю управління? Які відрізняються?

— У компанії ми маємо кар’єрних консультантів — це співробітники, які пройшли спеціальне навчання та можуть допомагати колегам у пошуках подальших шляхів розвитку. Кар’єрні консультанти допомагають людям складати плани самовдосконалення, постійно рухатись вперед, незважаючи на те, які ресурси вони мають, та робити акцент на розвитку на робочому місці. Менторинг та коучинг — це ті підходи, які розвинені у нас не тільки на локальному рівні, а й загалом у Групі. Цього року наші працівники отримали можливість обирати собі ментора й з іншої країни, в межах Carlsberg Group. Це цікавий обмін досвідом, який допомагає у професійному зростанні. Наразі основними пріоритетами для Групи є різноманітність та інклюзивність, тож у компанії ми адаптуємо співробітників до цих підходів.

Протягом карантину у Carlsberg Group розробили керівництво з організації віддаленої роботи “Управління з турботою”. Це поради та рекомендації для керівників: як мотивувати підлеглих, які працюють дистанційно, як підтримувати та піклуватися про своїх співробітників. Надалі це керівництво ми адаптували для України, але воно є базовим, адже у зв’язку з пандемією усі працівники Групи у різних країнах зараз проживають схожу ситуацію.

Також деякі керівники в кожній країні пройшли ще й навчання англійською мовою та поширили набуті навички у своїх командах. Такі тренінги та воркшопи допомагають людям бути більш відкритими, ширше дивитись на різноманіття та повною мірою функціонувати у міжнародному середовищі. На мою думку, у майбутньому, завдяки такому стрімкому розвитку форматів віддаленої роботи, співробітників можна буде обирати не обмежуючись локаціями, адже глобалізація процесів незворотня і прив’язка до місця не матиме значення.

“У майбутньому, завдяки стрімкому розвитку форматів віддаленої роботи, співробітників можна буде обирати не обмежуючись локаціями”

— Як працює система відбору тих співробітників, які в подальшому отримають підвищення, розвиток, підтримку?

— У нашій компанії є багато підходів, які ми використовуємо час від часу. Зокрема, серія певних оглядів (rewiev), опитування, центри оцінювання, кар’єрна консультація тощо. Найбільш ефективним (більшою мірою для співробітників департаменту продажу) наразі є Центр Розвитку. Він включає різні завдання, що допомагають виявити компетенції та окреслити зони розвитку: кар’єрне інтерв’ю, підготовка презентації на певну тему, тест, бізнес-ігри, групові дискусії. У Центрі Розвитку багато конструктивного зворотного зв’язку від консультантів та й від самих учасників. Зараз ми працюємо над його вдосконаленням та сподіваємось, що наступного року зможемо застосовувати його онлайн.

 — Як зміниться у Carlsberg Ukraine система управління персоналом після завершення пандемії? Які нові правила, елементи корпоративної культури з’являться? Що з того буде запозичено, а що — ваш власний досвід?

— З міжнародного — однозначно керівництво “Управління з турботою” залишиться з нами, ми продовжимо навчати керівників використовувати індивідуальний підхід до підлеглих та допомагати їм працювати віддалено. Також зі спільного — перехід більшості процесів в онлайн та діджиталізація документообігу. Це вагомий крок до повної цифровізації у Групі.

Що стосується локального досвіду, можу сказати, що ми маємо намір розвивати віддалену роботу та певною мірою залишитись з цим форматом і після завершення карантинних обмежень. Наразі на рівні Групи ми не маємо спільного рішення, як після пандемії продовжувати віддалену роботу, тож, мабуть, це буде нашим власним рішенням — надати можливість співробітнику працювати віддалено з будь-якої локації, якщо це дозволяють його функціональні обов’язки. Зараз ми як компанія готуємось до цього.

Читайте також

Як Meest перетворює коронавірусні виклики на інноваційні рішення: інтерв’ю Ростислава Кісіля

пн, 02/22/2021 - 16:45
Ми поговорили про те як пандемія прискорила розвиток логістичної галузі і які інноваційні рішення були представлені на ринку

Марина Харрісон: “Основні пріоритети для нас — різноманітність та інклюзивність”

пт, 12/04/2020 - 15:33
Віце-президентка з персоналу Carlsberg Ukraine Марина Харрісон — про шанси для молодих талантів, ДНК компанії та “Управління з турботою”.

Великий малий: відновлення економіки світ покладає на МСБ

чт, 10/29/2020 - 14:00
Попри руйнівні наслідки коронакризи малий та середній бізнес продовжує тримати економіку країн у всьому світі. Україна — не виключення

Код доступності: 5-7-9

пн, 10/26/2020 - 14:38
Запустивши програму доступного кредитування мікро- та малого бізнесу, влада зазнала критики і була змушена змінювати її формат.

Тримай кишеню ширше: де МСБ взяти кредит, якщо банки відмовили

пн, 10/26/2020 - 14:28
Рішення на будь-який смак пропонують фінансові компанії. В Україні бум небанківського кредитування бізнесу.

Безготівкова місія: банки підхоплюють бум e-комерс

пт, 10/23/2020 - 16:35
Торгівля переходить в онлайн, а банківникии пропонують нові варіанти безготівкових розрахунків для МСБ