Перейти к основному содержанию

Ігор Сирота: “Соціальний пакет Укргідроенерго — один з найкращих у галузі”

вт, 12/01/2020 - 12:18

Генеральний директор ПрАТ “Укргідроенерго” Ігор Сирота — про захист персоналу, інвестиції в період кризи та як компанії вдалося не скоротити жодного працівника.

— Цього року економічна ситуація у світі загалом та в Україні зокрема постійно змінюється. Як вдається планувати роботу масштабного підприємства у таких умовах?

— Так, 2020 р. непростий як для бізнесу, так і для будь-якої української родини. Після введення карантину навесні в Укргідроенерго одразу був створений оперативний штаб щодо запобігання поширенню COVID-19. Наразі карантинні обмеження в компанії тривають: скасовано усі масові заходи, співробітники, які не задіяні у виробничому процесі, мають змогу перейти на дистанційний режим роботи, ми цьому сприяємо. Приблизно 60-70% адміністративно-управлінського персоналу цим скористалось. Ми організували спецтранспорт для перевезень, щоб люди могли безпечно та комфортно дістатися роботи. Також всі працівники забезпечені засобами індивідуального захисту та дезінфекторами.

Водночас ми продовжуємо виконувати свої обов’язки перед державою: виробляємо електроенергію, забезпечуємо енергетичну систему країни маневровими потужностями та мобільним аварійним резервом, а також виконуємо плани щодо реконструкції та будівництва своїх об’єктів.

— Які соціальні програми діють для співробітників Укргідроенерго зараз? Що було впроваджено у зв’язку з епідемією?

— Не дивлячись на складну епідемічну ситуацію в країні, ми виконуємо всі взяті на себе зобов’язання згідно з Колективним договором. Дотримання усіх соціальних програм — серед основних пріоритетів Укргідроенерго. Ми продовжуємо реалізацію низки заходів, серед яких: медичне страхування, навчання, матеріальна допомога до народження дитини, на оздоровлення, лікування та відпочинок. Не забуваємо також про пенсіонерів-енергетиків, що працювали у нас, та надаємо їм невеличку, але постійну щомісячну матеріальну допомогу.

Програма добровільного медичного страхування працівників діє з 2018 р. Страховий пакет включає всі види медичної допомоги. Більшість наших співробітників вже змогли оцінити переваги страхової медицини. Особливо актуальною, на жаль, ця послуга стає в умовах пандемії. 

Наші фахівці мають змогу підвищувати свою кваліфікацію шляхом участі у різноманітних тренінгах та курсах. Крім того, ми допомагаємо робітникам отримати вищу освіту. Це не лише підвищує професійність колективу підприємства загалом, але й позитивно впливає на соціальний статус людини зокрема.

Не перебільшу, якщо скажу, що нині соціальний пакет Укргідроенерго — один з найкращих у галузі. Глибоко переконаний: постійна увага до соціальних питань та реалізація відповідних програм дозволяють комплексно вирішувати низку таких завдань, як розвиток персоналу, створення перспективного кадрового резерву, забезпечення безпечних умов праці, підтримка на належному рівні здоров’я співробітників. Втім, не зупиняючись на досягнутому, Укргідроенерго ініціюватиме нові соціальні проєкти, спрямовані на підвищення якості життя працівників компанії, їхніх родин та суспільства загалом.

— Чи довелося вам скорочувати персонал у 2020 р.?

— Жодних скорочень персоналу в Укргідроенерго не відбувалося. Фахівці, що тимчасово не мали роботи за своїм профілем під час весняного карантину, наприклад, працівники їдальні апарату управління, були задіяні в іншій діяльності. Таким чином ми зберегли робоче місце, фахівця та стабільність роботи компанії. 

Також наголошу, що абсолютно всі виплати — соціальні та заробітна плата — під час карантину нараховуються співробітникам нашої компанії у повному обсязі. Так само ми гарантуємо виплати на виконання укладених Укргідроенерго договорів. Витрати, що спрямовуються на інформаційну безпеку, безпеку експлуатації та виробництва, також не були і не будуть зменшені, адже люди — це наш пріоритет.

— Як змінилась робота HR-департаменту Укргідро­енерго? Де ви зараз шукаєте фахівців? 

— Значні зусилля команди HR були спрямовані на те, щоб налагодити ефективну роботу в нових умовах. Ми повинні були захистити від хвороби працівників, що знаходяться у групі ризику. Мали потурбуватися і про батьків, чиї діти не могли залишатися вдома самі під час карантину. Ми слідкували за тим, щоб фахівці, які працюють віддалено, мали відповідну техніку, доступ до спеціального програмного забезпечення та корпоративної мережі. 

Фахівців за потреби ми наймали за звичною схемою: обирали спеціаліста серед тих, хто відгукнувся на вакансію. В компанії є власний потужний кадровий резерв. Навчання та постійне підвищення кваліфікаційного рівня — один з пріоритетів Укргідроенерго, що реалізується в рамках програми “Формування кадрового резерву та управління кар’єрою працівників ПрАТ “Укргідроенерго”.

Діє програма оплати першої вищої освіти. Наприклад, протягом 2019 р. компанія допомогла підвищити кваліфікацію 710 співробітникам, в тому числі безпосередньо на виробництві — 125 особам, а в навчальних закладах різних рівнів акредитації — 585 гідроенергетикам.

Однією з пріоритетних програм компанії є також “Трансфер європейських технологій в гідроенергетику України”, мета якої — залучення передового світового досвіду з управління проєктами у сфері гідроенергетики. В рамках реалізації цієї програми ми співпрацюємо з багатьма компаніями світового рівня, зокрема з австрійсько-німецькою Andritz Hydro, виробничі потужності якої неодноразово відвідували українські гідроенергетики.

— Чи вплинула криза на інвестиційні проєкти Укргідроенерго? 

— Звичайно, криза вплинула на діяльність компанії. Але ми продовжуємо працювати над усіма своїми проєктами. Певні плани уповільнились, адже велика кількість наших партнерів в Україні та закордоном також відчувають наслідки пандемії.
Попри всі цьогорічні фінансові труднощі, обумовлені нестабільністю роботи енергоринку та низькою водністю річок, компанія докладає усіх зусиль для забезпечення вчасного та повного виконання будівельних робіт на Дністровській ГАЕС. Ми продовжуємо повною мірою виконувати взяті на себе зобов’язання з будівництва четвертого гідроагрегату, адже розвиток енергетики загалом та гідроенергетики зокрема має значний вплив на стан економіки в державі та рівень життя населення.

Розбудовуючи Дністровську ГАЕС, ми робимо великий внесок в енергетичну незалежність України. Кожен новий гідроагрегат — це не лише стабільніша робота енергетичної системи, а й нові робочі місця, нові замовлення для нашої промисловості. Третина кошторису — це високотехнологічне обладнання від українських підприємств, де завдяки замовленням Укргідроенерго роботу матимуть понад 9 тис. працівників: будівельники, монтажники, інженери.

На сьогодні дефіцит маневрових потужностей в Україні сягає 2500 МВт. В затвердженій Кабміном Програмі розвитку гідроенергетики на період до 2026 р. передбачені додаткові 26 гідроагрегатів, які необхідно ввести в експлуатацію задля покриття дефіциту електроенергії та забезпечення регулюючими потужностями Об’єднаної енергетичної системи. Бурхливий розвиток альтернативних джерел енергії демонструє, що ця тенденція лише наростатиме. Тож ми не можемо собі дозволити відкласти розбудову гідроенергетики. Треба діяти на випередження. Якщо ми не будемо сьогодні думати, як розвивати регулюючі потужності, то кризи, пов’язаної з їх дефіцитом, не оминемо. Водночас ми повинні вже зараз докласти зусиль, аби українські заводи-виробники мали замовлення в майбутньому та забезпечували людей робочими місцями.

Компанія продовжує підготовку до будівництва Канівської ГАЕС, III черги Дністровської ГАЕС та спорудження Каховської ГЕС-2. Усі ці проєкти матимуть позитивний вплив на соціальне життя регіонів (зокрема, збільшення робочих місць та сплачених до бюджету податків), а також значне покращення інфраструктури регіону. 

Читайте також

Вертеп скінчився

вт, 12/15/2020 - 15:50
Хто має вимагати від партій змін?

Особливості національних виборів місцевого масштабу

вт, 12/15/2020 - 14:10
Інтереси підприємців майже не враховані

Час онлювати HR-стратегії: сильний бренд як головний критерій пошуку роботи

пн, 12/14/2020 - 11:04
Наталія Алюшина, голова Національного агентства України з питань державної служби Кожен із нас у роботі керується своїми особистими цінностями, принципами та стереотипами. Це впливає на те, яких співробітників ми наймаємо або ж яку роботу шукаємо, як комунікуємо та як приймаємо рішення. Наш життєвий досвід робить нас заручниками минулого, хоча водночас є основою нашого майбутнього. 

Епоха бездіяльності: Чи розділиться світ на “корисних людей” та “непотрібні маси”?

пн, 12/14/2020 - 09:08
Через пандемію та безпрецедентний розвиток AI тектонічні зсуви на ринку праці відбудуться значно швидше, ніж всі очікували.

Зберегти людей і бізнес: унікальний досвід роботи з персоналом у коронакризу

пн, 12/14/2020 - 08:56
Володимир Чеповий, шеф-редактор журналу БІЗНЕС Готуючи минулий спецвипуск про новітні HR-технології у листопаді 2019 р., ми виставляли акценти великої небезпеки масового виїзду наших фахівців різних професій за кордон. Тоді ми показували ефективні кейси компаній, що у важкій битві за “людський капітал” навчились втримувати персонал цікавими мотиваційними програмами, рейтингували їхні досягнення та друкували фото колективів, де у захисних масках, звичайно, нікого не було. Як швидко змінюється світ…

Помістити в матрицю

ср, 12/09/2020 - 11:35
Світ спостерігає за революцією в технологіях управління людськими ресурсами. HR стає полігоном випробування новітніх IT-розробок