Перейти к основному содержанию

Гуцульська бринза та мелітопольська черешня отримали захищене географічне зазначення

пт, 11/20/2020 - 16:55

Поштовхом для розширення переліку продуктів зі статусом захищеного географічного зазначення послужило створення пілотного проекту з підтримки етногастротуризму в українській Бессарабії.

В Україні офіційно зареєстровано три продукти із захищеним географічним зазначенням ( ГУ) - Гуцульська коров'яча бринза, Гуцульська овеча Бринза і Мелітопольська черешня, ще ряд найменувань очікує реєстрації.

Про це повідомляє Інтерфакс-Україна.

"У 2019 році було визначено 10 українських продуктів із захищеними назвами, процедуру реєстрації яких здійснить проект ЄС "географічні вказівки в Україні", що фінансується Європейським Союзом. Однак в результаті їх число може змінитися", - повідомила Валерія Бондаренко, національний експерт з питань створення доріг вина і смаку проекту ЄС "Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні".

Поштовхом для розширення переліку продуктів зі статусом захищеного географічного зазначення послужило створення пілотного проекту з підтримки етногастротуризму в українській Бессарабії.

"Зараз йде робота над розробкою специфікацій ще двох найменувань - баранина Фрумушики і Бессарабський горіх. Це продукція учасників першого еногастротуристичного продукту України "Дороги вина і смаку української Бессарабії", - зазначила експерт.

За словами Бондаренко, зараз готуються до реєстрації такі продукти: Херсонський кавун, карпатський мед, вина "Закарпаття", "Шабський", "Білгород-Дністровський", "Ялпуг", а також - баранина Фрумушики і Бессарабський горіх.

Національний експерт проекту з питань законодавства, Патентний повірений України Юлія Прохода вказала, що в середньому процедура реєстрації займає від 12 місяців.

"Офіційні збори невеликі - 2,6 тис.грн, інші витрати залежать від того, яких фахівців потрібно буде залучити для складання специфікації. Процедура реєстрації в Україні зараз аналогічна європейській. Потрібно скласти специфікацію товару, узгодити її з Мінекономіки, подати заявку до Національного органу інтелектуальної власності. Орган розглядає заявку, публікує специфікацію для подачі заперечень третіми особами. Після успішного завершення процедури Нова географічна вказівка вноситься до реєстру", - пояснила експерт в коментарі агентству.

Зараз проект очікує прийняття парламентом трьох секторальних законів, що регулюють використання та охорону географічних вказівок для сільськогосподарської продукції та харчових продуктів, а також для вин і спиртних напоїв.

З метою популяризації та підтримки українських продуктів і сервісів в Україні в рамках проекту "географічні вказівки в Україні" були створені і презентовані перші Дороги вина і смаку.

"Старт першої дороги-Вина і смаку української Бессарабії виявився успішним завдяки трьом складовим: у Бессарабії на старті у нас було сильне лобі виноробів, продукція яких йде на реєстрацію ГЗ - Shаbo, "Колоніст", агроекологорекреаційний кластер "Фрумушика-Нова" з його комплексною пропозицією: вино плюс локальні продукти, а також розуміння важливості і перспективності об'єднання в рамках формату Дороги з боку з боку активу, що сформувався, постійна робота і навчання учасників, "природний відбір". В результаті Дорога включена в програми багатьох туроператорів, потік туристів на локації і продаж локальної продукції виріс до 30%", - зауважила Бондаренко.

Експерт уточнила, що виробники об'єдналися в однойменну громадську організацію для спільного маркетингу і лобіювання спільних інтересів, при цьому головний принцип їх взаємодії-кроссмаркетинг.

"Другою стала "Дорога вина і смаку Закарпаття". Проект виявився настільки успішним, що до нас звернулися за підтримкою ще 8 регіонів. На жаль, можливості проекту ЄС не безмежні. Проект підтримав створення Бессарабської та Закарпатської доріг вина та смаку. Частково, "Дороги вина і смаку Херсонщини", "Дороги смаку Прикарпаття", але головне, нами створена методика, за якою можуть формуватися "Дороги" і в інших регіонах", - зазначила Бондаренко.

Національний експерт проекту з географічних вказівок та еногастрономічного туризму Олена Мотузенко повідомила, що при побудові методики використаний досвід створення "доріг вина і смаку" Італії та Іспанії, адаптований під українські реалії.

"Нами створено бренд доріг вина і смаку України. Наша місія об'єднати всі "Дороги" під загальним брендом і вивести його на всеукраїнський, а потім і міжнародний ринок, щоб гастротуристичні маршрути України стали відомими і популярними у світі", - підсумувала Мотузенко.

Читайте також

Публічна заява бізнесу щодо необхідності законодавчого зниження комісій інтерчейнджу

пн, 04/12/2021 - 17:14
У відповідь на спільну заяву Ощадбанку, ПриватБанку та Райффайзен Банку Аваль від 2 квітня 2021 р. щодо врегулювання питання розміру комісії інтерчейндж в Україні представники українських бізнес-об’єднань, які представляють інтереси більш ніж 300 тисяч роботодавців, звернулись з публічною заявою. Шановні представники медіа!

Компанія KPMG оприлюднила підсумки дослідження «Погляд бізнес-лідерок в Україні. Спецвипуск 2021: COVID-19»

чт, 04/08/2021 - 12:00
На думку більшості учасниць опитування, криза може створити нові можливості для жінок

Китай створить найбільшу хімкомпанію світу

ср, 04/07/2021 - 09:22
Sinochem і ChemChina об'єднаються в межах однієї холдингової компанії, фінансувати і контролювати яку буде держава

В Мінекономіки допускають подальше розширення переліку заборонених до імпорту товарів із РФ

вт, 04/06/2021 - 09:33
Про це повідомив заступник міністра економіки - торговий представник України Тарас Качка

У 2021 році до програми президента України "Велике будівництво" додали новий напрямок

пн, 04/05/2021 - 17:44
Він передбачає реалізацію проектів, які створюватимуть нові робочі місця та зміцнюватимуть економіку України.

Ринок угод зі злиття та поглинання в Україні скорочується

пн, 04/05/2021 - 16:48
Обсяг активності знизився до рівня 2017 року