Перейти к основному содержанию

Наталя Наконечна: “Наше головне завдання — поєднати розумних людей, технології та гроші”

пн, 11/02/2020 - 13:17

Співвласниця та керівниця платформи KickYour.Tech, розповіла БІЗНЕСу про те, як малому та середньому підприємцю отримати гроші на розвиток проєкту

— KickYour.Tech перекладається як “штовхнути вашу технологію”. Розкажіть, у чому її суть?

— У назві є елемент провокації. Ми справді хочемо дати поштовх новим технологіям наших клієнтів, спонукати їх до розвитку. У цьому і суть заклику, що зашифрований у назві: дайте поштовх вашій технології та розвитку. Подаруйте собі можливість реалізувати власну мрію.

— І в якості інструменту для такого поштовху ви пропонуєте гранти та інвестиції...

— Абсолютно правильно. Акцент ми робимо саме на грантовому фінансуванні. В Україні цей інструмент не настільки популярний, як в Європі та Америці. Окремі українські фонди оголошують грантові конкурси, але об’єктивно це дуже мала частка тих грантових коштів, які існують у світі. Наша команда якраз і хоче надати доступ до цих грантів, аби підприємці могли втілювати свої ідеї, проєкти, проводили наукові та лабораторні дослідження; реалізовували розробки на практиці та виводили їх на ринок.

— Ви можете оцінити глобальну суму грантів?

— Дуже важко оцінити цю суму саме в грошовому еквіваленті. США, наприклад, виділяють близько 4% свого ВВП (близько $860 млрд 2019 р.).

— І це не враховуючи затрат на науку та освіту?

— Так. Це саме гранти, а не стрічка бюджету на наукові та освітні програми. При цьому українські компанії також мають доступ до цих грошей і можуть подавати заявки на участь у грантовій програмі напряму. Свого часу, коли я працювала у КБ “Південне”, я неодноразово реалізовувала проєкти на американські кошти.

— У вас космічне минуле?

— Я “родом” з КБ “Південне”. Це моє перше місце роботи, де я більше п’яти років працювала над комерціалізацією космічних технологій. До моїх обов’язків входили аналіз світових ринків пускових послуг і налагодження контактів з міжнародними партнерами. У певний момент я стала представником КБ на американському ринку. Я працювала з американським університетом й отримала грант на реалізацію проєкту з дослідження вібромоніторингу структур (у результаті його реалізації ми змогли передбачати момент руйнування конструкції), цей університет і запросив мене на стажування. Потім я працювала у бінаціональній компанії “Алкантара Циклон Спейс” у Бразилії. Тамтешній космодром було практично добудовано, коли проєкт закрили з політичних міркувань. Втім, я не порвала із зорями та наразі являюсь членом наглядової ради Асоціації “Космос”.

— Розкажіть детальніше про гранти на розвиток підприємництва.

— Перше, що треба зробити, — правильно вибрати фонд, який надає гранти, аби нескінченно не бігати між різними грантодавцями й витрачати свій час. Щоб такого не сталося, ваш проєкт має відповідати меті та стратегії цього фонду. Крім того, дуже важливо правильно вибрати конкурс.

— Тобто суть вашої платформи — звести пошукача та грантодавця?

— Основна послуга платформи KickYour.Tech — надати максимальну інформацію про грантові конкурси з усього світу. Для цього користувач має оформити передплату та отримати доступ до відкритих грантових конкурсів. Далі він може самостійно їх опрацювати або звернутися за консалтингом до нас, і ми допоможемо проаналізувати вимоги різних конкурсів та підібрати той, що найбільше відповідає можливостям проєкту.

— Усі ваші послуги платні?

— Є й безкоштовна передплата на наш сайт, але ви не отримаєте інформації про фонд, який оголосив конкурс, та умови участі. Також ви не отримаєте доступу до відповідної форми заявки на участь. У повному обсязі все це доступно лише платним користувачам. Насправді, з приблизно 20 характеристик гранту 18 є безкоштовними.

Також ми надаємо послуги з підбору грантових конкурсів та підготовки грантових заявок на конкурси.

“У чесній грантовій діяльності ніхто не може гарантувати, що якийсь проєкт отримає грантову підтримку”

— Як ви ставитеся до терміну “грантожер”?

— Я дуже позитивно ставлюся до гранітоїдів — американських компаній. Вони підлаштовуються під умови гранту, але потім реалізовують ці проєкти й технології та постійно розвиваються. Адже без цього вони не отримають наступний грант. В Україні грантоїд несе негативну конотацію. У нас цю діяльність пов’язують з лобізмом, із засвоєнням бюджетних коштів.

— Тобто ви міняєте ставлення до грантової системи.

— Так. Це і є завданням нашої команди та сервісу: популяризувати грантове фінансування у правильному його розумінні.

— У назві вашого сервісу є технологічний акцент. Наскільки принциповим для вас є саме технологічний ухил діяльності?

— Це не принципова, а, радше, історична особливість. Я за освітою міжнародний економіст, але оскільки перше місце роботи було пов’язано з космосом, таке враження, що цей космос і технології залишилися в моїй крові назавжди. Мені цікаво допомагати розвивати технології, це мій персональний інтерес.

Водночас, наш проєкт має гранти для журналістів, сільського господарства, медицини, альтернативної енергетики, ІТ, робототехніки — у нас немає обмежень на грантові конкурси, які ми збираємо. У команді є спеціалісти різних профілів, які нададуть допомогу за усіма напрямками. Підкреслю, що гранти виділяються на проєкти, які мають наукову, соціальну, громадську складову тощо. Це не проєкти для мас-маркета (з метою отримання прибутку). Зазвичай, це проєкти, де необхідні лабораторні випробування, наукові дослідження або які прямо передбачають імпакт, користь для суспільства.

— Ви можете оцінити суму, яку мають шанс отримати через гранти здобувачі з України?

— Це неможливо зробити. У чесній грантовій діяльності ніхто не може гарантувати, що якийсь проєкт отримає грантову підтримку. Механізм розгляду заявки може передбачати комп’ютерний відбір, прийняття рішення комісією, до складу якої входять представники з різних країн чи індустрій, для того щоб, оцінюючи проєкт, вони могли зрозуміти, наскільки він прийнятний для різних ринків. Насправді, те, що ми не гарантуємо успіх, є ознакою нашої професійності.

Моя особиста рекомендація — не звертайтесь та не довіряйте сервісам, які гарантують вам отримання фінансової допомоги. Проте ви отримаєте максимальне сприяння та допомогу нашої команди у підготовці й подачі заявки, для того щоб максимально збільшити шанси на успіх.

— Такий консалтинг також є частиною вашої передплати?

— Консалтинг не входить у передплату через сайт. Гроші від передплати зараз спрямовуються на доопрацювання платформи, яка почала роботу лише на початку червня цього року. По суті — це бета-версія, і ми маємо багато планів з розвитку продукту. Кожен передплатник має власний кабінет, і ми продовжуємо розвивати його персональні сервіси. Важливо, що усі передплатники стають партнерами й отримують можливість знайти компаньйона для власної колаборації та спільної подачі заявки на грант. Ми плануємо виходити на інші ринки, а тому географія партнерства має рости.

— Якщо виділити головне, core вашої платформи?

— Наше головне завдання — поєднати розумних людей, технології та гроші. Ми справді хочемо їх “одружити”, створити умови, щоб вони швидше знайшли одне одного і реалізували свій потенціал.

— І як успіхи? Можете розповісти про успішний кейс на мільйон?

— Ми працюємо три місяці. Лише підготовка і подання заявки займають два місяці, далі — від чотирьох до шести місяців йде на її розгляд. Наразі ми готуємо декілька таких заявок, де мільйон — це мінімальний розмір гранту. Насправді, мільйон — це досить невелика сума для грантів технологічного, наукового характеру. Перші успіхи наших здобувачів очікуємо на початку нового року.

— Яка ж тоді середня вартість “чека”, тобто гранту?

— Звісно, це залежить від потреб і роду діяльності компанії-здобувача. У середньому це від $200 тис. до $500 тис. Дуже часто — від $1 млн до $3 млн на предметні дослідження, випробування плюс — на вихід на новий ринок і масове виробництво.

— Розкажіть про можливості з отримання інвестицій у проєкт.

— Ця опція доступна усім нашим передплатникам, у тому числі “безкоштовним”. Ми робимо окрему базу інвесторів для фінансування різних проєктів. Для зручності розділ для інвестування також розбитий по фільтрах: географія проєкту, його індустрія, стадія тощо. Це зручно і для фондів, і для здобувачів.

— Що б ви порадили підприємцям-початківцям?

— Насамперед, і це найважливіше, — встати з дивану і почати роботу! Досить мріяти, як ви змінюєте світ. Реалізуйте мрії. Підіймайтесь — і змінюйте його!

 

Автор: Володимир Полевий

Читайте також

Адів Барух: "Ми зобов'язані бути самодостатніми, аби задовольняти потреби населення в умовах ізоляції"

чт, 11/26/2020 - 13:36
Президент Інститут експорту Ізраїлю — про економічне та цифрове життя при "ковіді", мир з арабами та світову війну у кіберпросторі.

Ігор Добруцький: "Новорiчне свято буде більш вишуканим"

ср, 11/18/2020 - 14:01
Директор «Folk Ukraine», засновник дендропарку "Добропарк", організатор Фестивалю писанок та головний розпорядник новорічних савят — про те, чи варто українцям готуватись до урочистстей, якою буде головна ялинка країни (якщо буде) та про долю івент-бізнесу на Новий рік і Різдво.

Наталя Наконечна: “Наше головне завдання — поєднати розумних людей, технології та гроші”

пн, 11/02/2020 - 13:17
Співвласниця та керівниця платформи KickYour.Tech, розповіла БІЗНЕСу про те, як малому та середньому підприємцю отримати гроші на розвиток проєкту

Богдан Ємець: “Колаборація бізнесменів на регіональному рівні є ключем до національного прориву України”

пн, 11/02/2020 - 13:06
Власник і СЕО групи компаній Ventilator — про те, що спільного у слідчого факультета СБУ з Максом Вебером, особливості спілкування з бізнес-партнерами з Японії та Китаю та чому підприємцям важливо об'єднуватися саме сьогодні.

Кирило Бондар: “Говорити про кризу як про окреме явище вже немає сенсу”

вт, 10/27/2020 - 15:08
Партнер і фінансовий директор інноваційного парку UNIT.City Кирило Бондар — про пошук фінансування для проєктів малого та середнього бізнесу, вплив коронакризи на фінансові моделі підприємств та грошово-кредитну політику держави.

Юлія Романцова: “Емоції і любов — це те, навколо чого побудована вся філософія нашого бізнесу”

чт, 10/22/2020 - 11:19
Генеральний директор компанії Май — про іновації у чайній та кавовій індустрії, особливості ведення цього бізнесу в Україні та кавову фабрику зі 100-річною історією.