Перейти к основному содержанию

Юлія Романцова: “Емоції і любов — це те, навколо чого побудована вся філософія нашого бізнесу”

чт, 10/22/2020 - 11:19

Генеральний директор компанії Май — про іновації у чайній та кавовій індустрії, особливості ведення цього бізнесу в Україні та кавову фабрику зі 100-річною історією.

Чи є місце інноваціям на такому традиційному ринку, як чайний та кавовий, як, попри всі негаразди, досягаються стратегічні та особисті цілі, яка стратегія допомагає утримувати лідируючі позиції — про це та інше БІЗНЕСу розповіла генеральний директор компанії Май Ukraine Юлія Романцова.

— Наразі компанія Май Ukraine — #3 на ринку чаю. Це — успіх чи виклик для подальшого зростання?

— Безсумнівно, виклик! Наша стратегія — швидке зростання. Такий фокус дає нам можливість повністю розкривати весь потенціал, працювати за межами можливого, мислити ширше й швидше, бути відкритими до нових ідей.

14% нашого обороту складають продукти, які вийшли на ринок протягом останніх дев’яти місяців, 37% — це оборот по продуктах, які на ринку не більше 36 місяців. Ми сповідуємо Agile-підхід. Використовуючи його, команда формує інструменти для втілення цієї стратегії.

— Яка система досягнення стратегічних цілей, з вашої точки зору, є найефективнішою?

— Наразі компанія працює над запуском системи OKR (Objectives and Key Results). Вона дає можливість працювати з ключовими завданнями, які призводять до досягнення мети. Зробивши 1% завдань, ти можеш отримати результат, який забезпечить 50% мети, головне — визначити точку докладання зусиль. Система об’єднує індивідуальний та командний підхід і дає можливість отримати результат від синергії. Завдяки їй ми отримуємо не тільки результативність роботи команди, а й продуктивність (ефективність), що більш важливо для компанії.

До впровадження цієї системи ми прийшли свідомо. Адже для реалізації цілей, які знаходяться в точці МРІЯ, необхідні інструменти, які виведуть тебе і команду в режим роботи. Це дозволяє сформувати і зберегти фокус на мету, енергію для досягнення мети та використовувати дієві інструменти в організації своєї роботи.

— Яке місце займають інновації в цій системі? Чи є взагалі їм місце в багатовіковій історії ринку чаю та кави?

— Інновації — основа в нашій роботі. По-перше, це продукти. В травні цього року ми випустили лінійку Cold Brew. Для чаю — це інноваційна історія. Класичний чай, в якому чайний купаж проходить додаткову обробку парою. Для створення яскравості смаку й аромату в купаж додаються натуральні компоненти. Саме натуральні, а не ідентичні натуральним. І — вуаля! Чай, який краще заварювати холодною водою або водою з льодом! Тепер влітку для поціновувачів чаю є хороша альтернатива класичним холодним напоям.

Друга інноваційна лінійка — класичний чай з додаванням вітамінів. Випиваючи чашку чаю з нової лінійки ТМ Curtis, споживач отримує крім корисних вітамінів і мікроелементів, які є у самому чаї, ще близько 15% добової потреби у вітамінах певних груп (В, С, Е).

Багато цікавих інноваційних проєктів ми реалізовуємо в рамках програми Lean Management. Щомісяця робочі команди генерують за методикою А3 ідеї, які дають можливість ефективніше використовувати ресурси, обладнання, матеріали, час. Зараз ця система більше працює з ресурсами, проте надалі вона буде також працювати з ринковими можливостями.

— Український підрозділ глобальної компанії Май-Foods — один з 46 країн її присутності. Які особливості ведення чайного бізнесу в нашому регіоні?

— Наш ринок особливий. Ми любимо аромакомпозиції та фруктово-трав’яні мікси — вони становлять близько 36% українського ринку чаю. Проте 57% ринку — це споживання чорного чаю і чаю з бергамотом. З огляду на таку високу частку композицій і міксів ми підтримуємо досить великий асортиментний ряд.

Друга особливість — це висока частка продажів продукції з промо-пропозиціями. Споживачі в чайній і кавовій категорії активно реагують на акції, які проводять виробники і ритейлери, пробують нові продукти або, якщо бачать на них акційну цінову пропозицію, купують свої улюблені бренди із запасом.

Головний принцип, яким ми керуємося і який не залежить від регіону: ми любимо наших споживачів і даємо їм те, що любимо найбільше — наші продукти. Споживачі ніколи не купують продукт, вони завжди купують емоцію, тому кожен з наших продуктів — це окрема емоція!

— Чи є в планах глобальної компанії розвивати напрямок e-commerce, слідуючи тенденції цифровізації?

— У нас дуже амбітні плани в напрямку e-commerce. В липні ми запустили майданчик www.tea.ua, головним девізом якого є: “Все найкраще в чаї, каві й не тільки”. Наступний крок — розвиток цієї площадки як marketplace. Для того щоб надати нашим споживачам чудову цінність, ми збираємо в одному місці все те, що чайні та кавові гурмани люблять, і приправляємо можливістю купити корисні солодощі.

Ми контролюємо якість і ціну на продукти, що в нас представлені. Стежимо за тим, аби на порталі завжди були в асортименті актуальні за останніми трендами продукти. Тут можна також купити немасові продукти, які складно знайти у звичайному ритейлі.

З точки зору бізнесу, e-commerce для брендів є унікальною можливістю побудови с2b моделі, в якій маркетинг, виробництво, продаж направляються за запитом споживача. В цій моделі ми отримуємо оперативне А/В-тестування продуктів, комунікацій, будь-яких інших інструментів. Це великі можливості для використання штучного інтелекту і зовсім іншого формату пропозицій для наших споживачів. За цим майбутнє, тому ми активно розвиваємо такий канал. Навіть у нашій структурі ми зробили виняток і створили міжфункціональну групу, яка займатиметься розвитком каналу. Вона складається з фахівців digital marketing, трейд-маркетингу, продажів і входить в структуру маркетингу.

Наразі наша частка продажів у цифровому каналі складає близько 2%, але я впевнена, що вона буде рости, й ставлю метою досягти частки близько 6% на горизонті двох років.

— Однією зі стратегічних цілей компанії є прорив на ринку в категорії кави. Чим саме цікавий вам цей сегмент?

— Кавовий ринок України ще більш особливий, ніж чайний. Тут великий обсяг локальних виробників і, на відміну від чаю, 2/3 ринку знаходяться в сегментах економ і середньоціновому.

Ми ж виробляємо власний продукт — натуральну каву Coffesso, яка виготовлена в Італії, на фабриці зі 100-річною історією — Procaffe. Навіть місце, де знаходиться фабрика, казкове: місто Беллуно, біля підніжжя Доломітових гір, — територія задоволення й насолоди.

Наш задум щодо кави — дати споживачам продукт з високою преміальною якістю. Напій, який рекомендований італійським бариста та який дозволяє зробити в кожній чашці свій особистий кавовий шедевр. І ми знову повертаємося до емоції і любові. Це те, навколо чого побудована вся філософія нашого бізнесу.

Coffesso — преміальний сегмент, і основний наш фокус на сегмент b2c. У лютому 2021-го ми проведемо оновлення лінійки, і я вірю, що продукти знайдуть своїх поціновувачів, готових віддати прихильність італійському кавовому шедевру.

— Що змінилось в роботі компанії з початком карантину?

— Нова реальність змінила підходи до протоколів безпеки для персоналу на виробництві. Багато компаній перейшли на роботу в онлайн-режимі, і ми також зробили це для всієї команди, зрозуміло, крім виробництва. З березня 2020 р. ми запустили новий протокол безпеки на заводі. Він був допрацьований протягом квітня-травня і містить перелік дій, які ми виконуємо, щоб продовжувати виробництво з урахуванням карантинних обмежень. За час карантину ми ще раз усвідомили, що найважливіше — людське життя, і ми зобов’язані його берегти.

— Ви очолюєте компанію з 2019 р. Розкажіть про власні досягнення за цей період.

— Головне моє досягнення — це те, що команда прийняла мене і повірила в мене та мій девіз: “Неможливе можливо, якщо ти в це віриш!”. Зараз це основне гасло, з яким ми рухаємось вперед!

— Ви були учасником форуму “Прийняття непопулярних рішень”. Які рішення вам особисто довелось прийняти, що можна вважати непопулярними? Чи часто змушені це робити?

— Одне з моїх непопулярних рішень — це ритм, за яким доводиться працювати команді. Світ навколо нас змінюється дуже швидко; ми вважаємо, що йдемо, а виявляється — стоїмо на місці. Тому наша команда працює у високому ритмі. Часто чую, що це важко, але я згодна з тим, що можна працювати у швидкісному ритмі, дотримуючись балансу в роботі та особистому житті. Для цього доводиться дуже чітко працювати з вибором мети, цільових завдань, своїми навичками й компетенціями, багато вчитися й кожен раз усвідомлювати, що досвід, який є, треба викинути й починати робити по-іншому. Не боятися помилок, працювати спліт-тестами, багато часу приділяти аналізу — це те, що я говорю команді, повертаючись до питання високого темпу роботи.

— Що компанії Май Ukraine ближче: створювати тренди чи слідувати трендам?

— Однозначно, створювати тренди! Моя команда робить це кожен день і я щаслива знаходитись саме в цьому місці.

“Наша команда працює у високому ритмі. Часто чую, що це важко, але я згодна з тим, що можна працювати у швидкісному ритмі, дотримуючись балансу в роботі та особистому житті”

Юлія Романцова, генеральний директор компанії Май Ukraine

https://maycompany.ua/

 

Автор: Юлія Абакумова

Читайте також

Адів Барух: "Ми зобов'язані бути самодостатніми, аби задовольняти потреби населення в умовах ізоляції"

чт, 11/26/2020 - 13:36
Президент Інститут експорту Ізраїлю — про економічне та цифрове життя при "ковіді", мир з арабами та світову війну у кіберпросторі.

Ігор Добруцький: "Новорiчне свято буде більш вишуканим"

ср, 11/18/2020 - 14:01
Директор «Folk Ukraine», засновник дендропарку "Добропарк", організатор Фестивалю писанок та головний розпорядник новорічних савят — про те, чи варто українцям готуватись до урочистстей, якою буде головна ялинка країни (якщо буде) та про долю івент-бізнесу на Новий рік і Різдво.

Наталя Наконечна: “Наше головне завдання — поєднати розумних людей, технології та гроші”

пн, 11/02/2020 - 13:17
Співвласниця та керівниця платформи KickYour.Tech, розповіла БІЗНЕСу про те, як малому та середньому підприємцю отримати гроші на розвиток проєкту

Богдан Ємець: “Колаборація бізнесменів на регіональному рівні є ключем до національного прориву України”

пн, 11/02/2020 - 13:06
Власник і СЕО групи компаній Ventilator — про те, що спільного у слідчого факультета СБУ з Максом Вебером, особливості спілкування з бізнес-партнерами з Японії та Китаю та чому підприємцям важливо об'єднуватися саме сьогодні.

Кирило Бондар: “Говорити про кризу як про окреме явище вже немає сенсу”

вт, 10/27/2020 - 15:08
Партнер і фінансовий директор інноваційного парку UNIT.City Кирило Бондар — про пошук фінансування для проєктів малого та середнього бізнесу, вплив коронакризи на фінансові моделі підприємств та грошово-кредитну політику держави.

Юлія Романцова: “Емоції і любов — це те, навколо чого побудована вся філософія нашого бізнесу”

чт, 10/22/2020 - 11:19
Генеральний директор компанії Май — про іновації у чайній та кавовій індустрії, особливості ведення цього бізнесу в Україні та кавову фабрику зі 100-річною історією.