Зниження портових зборів може стимулювати економічний розвиток під час пандемії — EBA
пн, 10/12/2020 - 13:32

Європейська Бізнес Асоціація звернулась до влади з проханням ініціювати зниження ставок портових зборів з 2021 року та зменшення відрахування дивідендів АМПУ до державного бюджету.
Експерти комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації (EBA) звернулися до Прем’єр-міністра України з проханням ініціювати внесення необхідних змін для зниження ставок портових зборів з 2021 року та зменшення відрахування дивідендів АМПУ до державного бюджету.
Про це повідомляє прес-реліз EBA.
"Логістична спільнота Європейської Бізнес Асоціації занепокоєна спадом бізнес-активності та скороченням виробництва в Україні та, відповідно, стрімким зменшенням доходу, що створює необхідність вжиття додаткових заходів для утримання експортного потенціалу та забезпечення конкурентоспроможності українських підприємств в умовах кризи", — йдеться в релізі.
Одним зі стимулюючих заходів, на думку бізнесу, могло б стати зменшення портових зборів, яке Асоціація послідовно підтримує протягом останніх років. За розрахунками компаній-членів Комітету з логістики Асоціації, навіть від зниження портових зборів на 20% можна очікувати, що Україна збереже свої основні експортоорієнтовані галузі та, в перспективі, збільшить річний вантажообіг в морських портах до 190 млн тонн в 2021-2025 роках.
"Недосконала тарифна політика у сфері транспорту призводить до зниження ефективності використання пропускної спроможності України. Відповідно, це є однією з причин зменшення транзитних перевезень через Україну, кількості заходів суден в її порти, неспроможності надавати якісні транспортні послуги під час експортних перевезень, що має негативний вплив на конкурентоспроможність та ефективність національної економіки", — зазначає Дар’я Січкар, менеджер комітету з логістики Асоціації.
За оцінками фахівців Світового банку, потенціал зниження портових зборів в Україні становить 63%. Це матиме серйозний економічний ефект за рахунок залучення вантажопотоків в українські порти. Для прикладу, зниження портових зборів з 1 січня 2018 року на 20% дозволило збільшити вантажообіг в українських портах на 21% та досягнути рівня в 160 млн тонн в 2019 році. Наразі потенціал зниження портових зборів залишається на рівні 40%-50% для підвищення конкурентоспроможності вітчизняних портів.
"Як зазначають представники бізнесу, доходи Адміністрації морських портів України від портових зборів здебільшого не використовуються на розвиток і модернізацію інфраструктури, —повідомляє EBA. —Технічна відсталість портів України стримує розвиток експортних галузей та економіки України".
Тож зниження норми відрахувань чистих доходів АМПУ в державний бюджет до 30% при одночасному зниженні портових зборів на 20%, дозволить АМПУ інвестувати близько 1,5 млрд грн/рік в модернізацію портової інфраструктури України, резюмують експерти Асоціації