Перейти к основному содержанию

Тетяна Авраменко: “Я — менеджер, що пройшов усі щаблі, перш ніж дійти до управління”

пт, 10/02/2020 - 10:24

Тетяна Авраменко, керуюча рестораном Veranda on the river, — героїня спецпроекту БІЗНЕСУ Women who change Ukraine

— Є різні моделі управління бізнесом, починаючи від авторитарних і закінчуючи демократичними. Розкажіть, якою моделлю управління користуєтесь?

— У мене авторська модель управління, відшліфована досвідом в процесі роботи. Погодьтеся, людина, яка управляє об’єктом у 21 рік, і людина, яка керує у 35 років, це точно різні люди з точки зору підходу і досвіду. В 21, коли я починала свою роботу на керівній посаді, я управляла “тоталітарно”. Мені здавалося, чим голосніше я скажу або чим гучніше я стукну кулаком по столу, тим швидше всі мене послухають і робитимуть по-моєму. Але я швидко розчарувалася у такому підході і зрозуміла, що тільки на особистому прикладі можна довести правоту і авторитет. За пів року роботи я прийняла рішення, що керуватиму інакше. Я — менеджер, що пройшов усі щаблі, перш ніж дійти до управління. І кожному співробітнику я не просто могла розповісти, що потрібно робити, а й показати, як саме це робити. Моя власна модель управління завжди працювала ефективно. Особисто я поважаю людей, з якими працюю, і дотримуюсь політики взаємоповаги співробітників. Я вважаю, що людям потрібно делегувати повноваження, давати їм можливість себе проявляти і розвиватися. Контролювати, перевіряти, але вірити в тих, з ким працюєш. Для мене найбільша нагорода, коли хвалять мій колектив. Це означає, що ми спільно досягли успіху.

— Які критерії хорошого керівника? Вам вдалося їх досягти? Над якими критеріями зараз працюєте?

— Я завжди працюю над якимись критеріями, в цьому ніколи не можна зупинятися. Тому що постійно з’являються нові прагнення, нові горизонти. А якщо не з’являються, значить, ви себе вичерпали на даній посаді. Першим критерієм я б назвала впевненість у завтрашньому дні. За невпевненою людиною не підуть. Люди готові йти за ідею. Другим критерієм хорошого керівника повинна бути мудрість — уміння вислухати і дати хорошу пораду. Третій — компетентність у своєму сегменті. Наприклад, беручись за управління ресторанним бізнесом, потрібно досконало знати його зсередини. Четвертим критерієм я б назвала ораторство і комунікабельність загалом. Для кожного гостя важливо бачити очі та чути голос людини, яка управляє цим бізнесом. Тоді у людей з’являється більше довіри до якості будь-якої страви та сервісу. Наразі я працюю над особистим таймінгом. У нас з’явився ще один ресторан, і головне зараз — це вміння правильно розподіляти свої сили та розставити пріоритети. З   пріоритетами у мене ніколи не було проблем, а ось таймменеджменту ще варто повчитися.

— Розкажіть про ваші основні критерії при прийнятті працівника на роботу.

— Мені простіше назвати основні антикритерії. По-перше, це нечесність. Якщо людина нечесна в стосунках з людьми, то вона не буде чесною і в професійних відносинах. Це легко перевірити. Є багато питань, які дають можливість відразу на співбесіді зрозуміти рівень чесності людини. Навіть якщо людина збрехала в дрібницях або ж приховала інформацію щодо свого звільнення з попереднього місця роботи, з таким працівником мені не по дорозі. По-друге — асоціальність. В цілому, це досить індивідуальний аспект, і навіть прийнятний, але в сфері обслуговування йому не місце. Асоціальність легко визначити за мімікою, жестами, виразом очей. Звичайно, помилитися можна в будь-якому випадку. Але коли претенденту на посаду задаєш максимальну кількість запитань, то й отримуєш максимальну кількість відповідей. А ще я керуюся інтуїцією. Якщо мені легко, приємно спілкуватися з людиною і вона не викликає підозр, то ми будемо співпрацювати. На щастя, поки що інтуїція мене не підводила.

— Яка частка чистої удачі в ресторанному бізнесі, а яка доля таланту, праці?

— Тут спрацьовує співвідношення 50/50. Перші 50% — це талант інвестора, коли він вибирає суть проєкту; талант дизайнера, який створює об’єкт; талант і фарт керуючого, який підбирає команду. Решта 50% — це щоденна командна важка праця.

— Розкажіть, як ресторан пережив карантин. З якими втратами вийшли? Скільки інвестували, щоб відповідати критеріям безпеки?

— Ми не говоримо щодо втрат, це конфіденційна інформація. Можу лише сказати, що втрати значні, і припускаю, що вони більші, ніж у інших ресторанів, через великі розміри нашого закладу. У нас висока собівартість утримання об’єктів у цілому. Окрім того, ми не звільняли співробітників. Щодо критеріїв безпеки, то здоров’я людей для нас на першому місці. Якщо раніше господарські товари займали 2% обороту, то зараз на цю статтю лягають додаткові позиції (санітайзери). Тому нині відсоток від обороту на господарські товари вже складає 6%. Але це не критично. Головне, щоб нашим гостям було комфортно та безпечно.

— На що витратили “час тиші”?

— Ми вчилися працювати: займались розвитком персоналу, проводили тренінги та навчання онлайн. Ми не намагалися перебудувати бізнес-модель чи увійти в економ-режим, бо ми прихильники такої філософії: потрібно більше заробляти, щоб можна було більше витрачати.

— Як відхилилися ваші річні плани по доходах і витратах закладу за час карантину?

— Взагалі не змінилися. У нас є річний план, за яким ми працюємо. І якщо ми не дотягли до нього через карантин, це не означає, що не будемо його виконувати. Ми будемо перевиконувати план інших місяців. Ми не вважаємо, що карантин щось глобально змінив або зламав. Однак дуже сподіваємося, що він не повториться.

— Яка наразі ситуація з відвідуванням? Чи змінився середній чек? Які настрої гостей?

— Так, середній чек змінився  — дещо впав. Але це було очікувано, тому нас цей факт особливо не злякав. А ось якщо говорити про відвідуваність, то тут стало краще, якщо порівняти зі статистикою минулого року. Гості дуже скучили і з нетерпінням чекали відкриття і нових заходів. Це надзвичайно мотивує працювати. У серпні ми щотижня проводили якийсь яскравий захід. У нас оновилися шоу на літній терасі, відбулись концерти KENZOV, Assol, піаніста-віртуоза Євгена Хмари, джазовий вечір.

— Світ стрімко розвивається та змінюється. Розкажіть, які корисні навички ви б хотіли освоїти?

— Хотілося б розвинути вміння генерувати тренди, щоб йти попереду, задавати тон, а не бути послідовником. Для цього потрібно розвиватися і ніколи не зупинятися на досягнутому. Також хочеться освоїти навичку правильного стимулювання власної команди, щоб відчувати кожного співробітника. Мені важливо розуміти людей, вміти підбадьорити і направити їх.

— Звичка  — друга натура, а іноді й перша. Розкажіть, який у вас баланс хороших і поганих звичок? Від якої звички хотіли б позбутися?

— Я вважаю, що я досконала людина. Жартую. З професійних недоліків дуже погано у мене було з делегуванням  — робила все сама, розрулювала будь-які ситуації. Але з приходом на “Веранду на Дніпрі” я досить успішно навчилася делегувати. Більше не можу назвати конкретних поганих звичок, що заважали б мені в роботі. Я в міру сувора, в міру добра, в міру справедлива — все в балансі.

БЛІЦ

— Остання книга, яка змінила ваше життя?

— Ден Браун “Джерело”.

— Що для вас гроші?

— Свобода.

— Що для вас найбільше щастя?

— Кохання.

— Чого б ви ніколи не зробили у житті?

— Не вбила б людину.

— Який найкрутіший спосіб відпочинку для успішної та розумної жінки?

— Море, лижі, гори, люди

 

Спілкувалась Наталія Шевченко

Автор: Наталія Шевченко

Читайте також

“Емоції і любов — це те, навколо чого побудована вся філософія нашого бізнесу”

чт, 10/22/2020 - 11:19
Чи є місце інноваціям на такому традиційному ринку, як чайний та кавовий, як, попри всі негаразди, досягаються стратегічні та особисті цілі, яка стратегія допомагає утримувати лідируючі позиції — про це та інше БІЗНЕСу розповіла генеральний директор компанії Май Ukraine Юлія Романцова

Олег Крот: “Короткозорість народу — це короткозорість влади”

ср, 10/21/2020 - 16:33
Про інноваційний бізнес під час пандемії та рецепти успіху для IT-галузі розповідає керуючий партнер холдингу TECHIIA Олег Крот

Михайло Медко: Сегмент середній - увага максимальна

вс, 10/18/2020 - 10:50
Радник голови правління Укрексімбанку - про обслуговування середнього бізнесу в умовах трансформації державного банку.

Тетяна Авраменко: “Я — менеджер, що пройшов усі щаблі, перш ніж дійти до управління”

пт, 10/02/2020 - 10:24
Тетяна Авраменко, керуюча рестораном Veranda on the river, — героїня спецпроекту БІЗНЕСУ Women who change Ukraine

Сугімото Сатоші: COVID-19 не завадить співпраці між Японією та Україною

чт, 10/01/2020 - 13:47
Новий очільник київського офісу Японського агентства міжнародного співробітництва (JICA) Сугімото Сатоші – про японську школу в українських вишах, Бортницьку станцію аерації та фехтування на бамбукових мечах

Роман Абрамовський: "Стоячи на місці, ми нікого не доженемо"

пн, 09/28/2020 - 10:26
Новий міністр захисту довкілля та природних ресурсів України — про пульс міністра, зв'язок свідомості з кишенею та навіщо рибі енергетика