Перейти к основному содержанию

Далеко не іграшки: як працює кіберспортивний бізнес і Україні

пн, 09/07/2020 - 09:41

Олег Крот, керуючий партнер холдингу TECHIIA

Нині з 15 найбільших компаній, які організовують кіберспортивні турніри у всьому світі, три — українські, зокрема WePlay! Esports, яка входить в технологічний холдинг TECHIIA. Вітчизняна аудиторія таких івентів складає 1,7 млн глядачів, з яких 200 тис. стали поціновувачами кіберспорту цьогоріч.

Завдяки таким темпам зростання аудиторії капіталізація esports-сектора підвищується на 16% на рік. Переконаний, аудиторія і далі буде зростати. Наприклад, WePlay! Esports зараз транслює кіберспортивні шоу не тільки на стрімінгових платформах, на кшталт YouTube і Twitch, а й через ОТТ та мобільні платформи. Такий підхід допомагає залучити нових глядачів.

Структура розподілу прибутків в кіберспортивному сегменті у світі постійно змінюється. Зараз реклама становить 40% доходів, продаж медіаправ — 35%, але, за прогнозами, частка доходів від продажу медіаправ буде збільшуватись, а від реклами — зменшуватися.

В Україні все навпаки: поки що левову частку прибутків WePlay! Esports отримує саме з продажу медіаправ. Ця пропорція буде змінюватися, оскільки дедалі більше відомих брендів залучаються до наших турнірів. Великі бренди уважно стежать за розвитком галузі, адже розуміють, що esports-турніри можна використовувати як нові ефективні рекламні майданчики.

Аудиторія наших шоу — молодь віком 18-35 років. Це група, для якої телереклама працює не найкраще. Натомість під час кіберспортивних турнірів бренди отримують можливість активно взаємодіяти з публікою. Наприклад, минулого року спонсором турніру WePlay! Reshuffle Madness 2019 стала компанія PepsiCo Ukraine. Під час трансляції про бренд згадали більше тисячі разів, а саме шоу набрало майже два мільйони переглядів.

До базового пакета послуг для бренду у нас входить розміщення логотипів та ротація рекламного ролика. Додаткові спонсорські пакети залежать від потреб клієнта і креативу, який створить наша команда. А його у нас багато: чого тільки вартує поява #madmoontruck під час турніру WePlay! Mad Moon на ВДНГ.

Кожен вид спорту супроводжується інтересом букмекерських компаній, і кіберспорт не є винятком. Ми працюємо лише з відомими брендами. Але багато залежить від турніру. Наприклад, під час благодійного онлайн-марафону WeSave! Charity Play ми закликали букмекерські компанії передати зібрані під час матчів прибутки організаціям, що надають допомогу в боротьбі із COVID-19.

Одразу після введення карантину ми зосередилися на онлайн-турнірах. За час пандемії організували п’ять турнірів, залучивши провідних гравців та найкращих коментаторів у світі. LAN-турніри, які поки що не проводяться взагалі, зазвичай викликають більший інтерес і у глядачів, і у партнерів. До того ж бюджети на партнерські програми в багатьох компаніях обмежуються у зв’язку з пандемією, і на це треба зважати всій індустрії розваг.

При цьому мета WePlay! Esports стати провідною кіберспортивною компанією у світі не змінилась. Згідно з даними аналітичної компаній Nielsen, WePlay! Esports уже стала світовим лідером за кількістю годин переглядів трансляції турнірів з Dota 2 в цьому році.

Україна — в центрі Європи. Це перевага з точки зору логістики: до нас зручно добиратися гравцям зі США і Китаю, країн-лідерів у кіберспорті. Головний мінус — мало майданчиків для проведення кіберспортивних турнірів. Але WePlay! Esports вирішує цю проблему: ми вже готуємо до відкриття кіберспортивну арену в Києві WePlay! Arena Kyiv.

Автор: Олег Крот

Читайте також

Історична можливість Байдена змінити глобальний порядок. Як це торкнеться української економіки?

чт, 01/21/2021 - 17:10
​​​​​​​Чомусь вітчизняні політичні оглядачі, обговорюючи останні американські події, не звернули уваги та не прокоментували стратегічну інформацію команди нового Президента США у «THE National Interest» від 01.12.20 «Альянси найважливіші за все: історична можливість Джо Байдена змінити глобальний порядок».

«…Время гендерных стереотипов… в бизнесе прошло»

пн, 01/11/2021 - 18:43
История знает немало династий, развивающих семейное дело на протяжении столетий. Возможна ли такая традиция в молодом украинском бизнесе? Ведь зачастую дети крупных предпринимателей в нашей стране избегают публичности и остаются в тени своих родителей.

Скільки коштує Президент, або ціна людської дурості?

пн, 01/11/2021 - 16:47
Хочу розпочати цей допис із слів Шимона Переса, які він сказав Путіну: «Ви інвестуєте в дурість»! І хоча він мав на увазі трохи інше, про що піде нижче в цьому дописі, але це саме те, що я хочу довести.

Акциз на "енергетики" - це наче акциз на каву

пн, 12/28/2020 - 20:06
Геннадій Кузнєцов, голова правління Ліги виробників харчових продуктів У законодавстві іноді навіть помилково написане слово може створити кризову ситуацію для значного сегменту ринку харчових продуктів. Наприклад, у 2007 році «завдяки» Закону України «Про дитяче харчування» під забороною опинився крохмаль, який часто використовується як інгредієнт цих продуктів. І тільки через 4 (!) роки така, м'яко кажучи, дивна заборона була ліквідована.

Стратегічна сесія економіки України

вт, 12/15/2020 - 14:40
Наприкінці третього десятиліття незалежності Україна все ще лише обговорює Стратегії розвитку.

Зберегти людей і бізнес: унікальний досвід роботи з персоналом у коронакризу

пн, 12/14/2020 - 08:56
Володимир Чеповий, шеф-редактор журналу БІЗНЕС Готуючи минулий спецвипуск про новітні HR-технології у листопаді 2019 р., ми виставляли акценти великої небезпеки масового виїзду наших фахівців різних професій за кордон. Тоді ми показували ефективні кейси компаній, що у важкій битві за “людський капітал” навчились втримувати персонал цікавими мотиваційними програмами, рейтингували їхні досягнення та друкували фото колективів, де у захисних масках, звичайно, нікого не було. Як швидко змінюється світ…