ПрозоріМіністерства: як державні підприємства адаптують ProZorro

ПрозоріМіністерства: як державні підприємства адаптують ProZorro
395

Прозорі міністерства: як і що закуповує українська влада? Аналіз закупівель Міністерства інформаційної політики України

Справжні реформи в країні завжди відбуваються на перетині інтересів держави, бізнесу та громадськості: коли сходяться в єдиній точці важелі ефективного управління, прибутковості й контролю. Поки однією із найуспішніших реформ, здійснених за цим принципом, є реорганізація системи державних закупівель України. ProZorro goes global – і за цими ж принципами наразі будується система продажу майна збанкрутілих банків ProZorro.Продажі. Звісно, немає ідеальних рішень, і за змахом чарівної палички корупцію в сфері державних закупівель викорінити не вдасться, проте важіль впливу громадськості на загальнодержавні процеси робить свою справу – і періодичні публічні обговорення #зрада і #перемога знижують імовірність нечесних тендерних процедур.

Спецпроект онлайн-видання business.ua та команди електронного торгівельного майданчика SmartTender.biz #Прозорі_міністерства якраз і є ще одним каналом комунікації та аналізу закупівель центральних органів влади – щотижня ми публікуємо аналітику закупівель українських міністерств. Цього четверга аналізуємо останнє в списку – але не за значенням – Міністерство інформаційної політики України.

Міністерство інформаційної політики

Міністерство почало роботу з системою у червні 2015 року. Найбільша активність спостерігалась у грудні 2015 року – тоді було оголошено 17 тендерів на суму 1,27 млн. грн.

За весь період проведення закупівель у ProZorro Міністерство зекономило 106,23 тис. грн. у той час, як очікувана сума закупівель становить 1,99 млн. грн. Загальна кількість оголошених тендерів на сьогодні складає 68, учасників – 64, а середній відсоток знижки – 23,9%. Відповідно, кількість пропозицій на торги сягає позначки 2,21, що нижча за середнє значення по ProZorro (2,46).

Серед ТОП-5 товарів, які закуповує безпосередньо Міністерство інформаційної політики України найбільшу частку – 24,5% – займає офісна та комп'ютерена техніка, устаткування та приладдя крім меблів та пакетів ПЗ, 17,1% – послуги з ремонту і технічного обслуговування; 11,8% – друкована та супутня продукція; 11,5% – пакети ПЗ та інформаційні системи; 9,3% – послуги в сфері відпочинку, культури та спорту.

Із загальної кількості тендерів завершені становлять 36,8%, не відбулося – 26,5%, пропозиції розглянуто в 8,8% тендерів, скасовано – 16,2%.